zondag 29 augustus 2010

Zon en regen....

 

Het is niet echt zomer meer te noemen. Al hebben wij helemaal niets te klagen. Want sinds ik mijn blog heb, ben ik me ervan bewust dat het weer in Nederland op veel plaatsen anders is. Soms lees ik dat er dames zijn die over regen praten en dan zit ik hier met de deur open. Zo hebben wij dus echt heel veel buiten gezeten. Wij hebben dan wel een tussenwoning en zitten erg beschut, en dat scheelt altijd. Maar echt wateroverlast van de regen en storm, nee daar hebben wij gelukkig geen last van gehad. Nu heb ik ook de hele morgen de deur open gehad en gaat net dicht omdat het begint te regenen, en het waait wel maar daar heb ik hier geen last van. Dus geniet nog steeds van de buitenlucht.

Gisteren ben ik begonnen met het snoeien van de blauwe regen. Die is zo enorm groot en haalt achterin de tuin het licht weg. Dus nu snoei ik hem terug op 50 cm van de hoofdtakken om in het voorjaar hem nog iets verder terug te snoeien. En moest even mijn werk staken omdat er opeens uit het niets een enorme bui aankwam, maar eenmaal voorbij begon de zon weer te schijnen en kon ik verder. Het is nog niet klaar, want je moet het ook nog allemaal kwijt en ik kan niet alles in een keer. Foto's volgen nog, want het is nu een puinhoop.

Manlief is intussen verder gegaan met de overloop. Het was dus zo....

DSC09396 

Maar zoals je ziet is het hout bovenop de wangen van de trap geplaatst, en dat wilden we graag terug.

trapgat (4)

De plank die onder de leuning zit, die zat hier ook nog gedeeltelijk op de muur. En nu bij het verwijderen is de stuc dus beschadigd en moet dus ook weer worden bijgewerkt.

trapgat (3) trapgat (2)

Zoals jullie zien is de vloer op de overloop ook al een keer geschilderd. Maar nu is dus de vloer te kort....,en hoe gaan we dit nu weer oplossen. Want heb geen zin om daar een nieuwe vloer in te leggen.  En de wangen van de trap zijn weer netjes terug. Het slopen is gebeurd nu kunnen we weer opbouwen.

Een fijne zondag,

Lieve groet Lia

37 opmerkingen:

  1. Dat is een flinke klus, en dan komt er van het een het ander... misschien is er nog wel een mooie oplossing voor die vloer... Het wordt vast prachtig!!

    Fijn weekend nog!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia, dat is lastig met die vloer.... kun je er niet een mooi grijs plintje over heen leggen? Jouw handige man weet er vast wel iets op te vinden (-:
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn weer druk aan het klussen geslagen Lia. Ik vind het zo ook mooier nu de wangen weer zichtbaar zijn. Ik ga van de week de Hederahaag bijwerken zodat deze weer strakgeknipt de winter in gaat. Hier op dit moment zon, maar we hebben ook net als jij al een paar fikse buien gehad en door de harde wind zijn ze er ook zo.
    Ik heb niet het idee gehad van een mooie zomer, sinds de bouwvak hebben we steeds veel regen en wisselvallig weer. Achja er is niets aan te doen en op dit soort dagen is het ook heerlijk binnen te fröbelen.
    Ik heb inderdaad mijn bloglayout weer verandert, blijf een beetje in de zachte kleurtjes, komt ws. ook door het sombere weer hihi.
    Nou meis succes met al de klussen.

    Fijne zondag
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat word nog een hele kus......succes ermee.....fijne zondag...liefs Ria..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pfff... dat wordt zeker een behoorlijke klus..\
    Maar het eind resultaat zal er ook zeker weer zijn..
    Lekker van de handige mannen.
    Hier is het al een hele tijd aan het regenen..ik ben het meer dan zat...!!!
    En de deur open .........nee dat gaat hier echt niet...!!
    Helaas.. breiwerk maar voor de dag gehaald en ik vermaak me wel.
    Misschien zo nog even naar de Ijssel bij Deventer naar de hoge waterstand kijken...even de ramptoerist uithangen..!!
    Fijne zondag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier weer ook slecht en koud meer:(succes met de klussen.groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook geen wateroverlast, maar wel veeeeeeeel regen gehad de afgelopen dagen. En dan nog maar afwachten wat het weer vandaag voor ons in petto heeft. Toch vind ik het niet erg, het is niet koud en ik vermaak me prima binnen ;-)
    Wat een klus zeg, je trap, maar het zal vast heel mooi worden!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja dat gaat weer mooi worden. Had ineens zin in appelflappen met dit weer. Gebakken, en het rook zó lekker in huis. En dat waren ze trouwens ook.
    Ik geniet wel met dit weer gelukkig al hoop ik wel dat we nog heel veel mooi weer krijgen. Anders komen we van de ene lange winter in de andere en daar wil je toch niet aan denken?

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig hier ook weinig water overlast. Dat is wel eens anders geweest, door de regen hebben we al regelmatig in het soutterain kunnen zwemmen. Maar nu blijft het gelukkig bij een paar natte dweilen. Dat kunnen we hebben. Jullie trap wordt echt prachtig. En op dat kleine stukje vloer verzinnen jullie vast ook een goed idee.
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Succes weer met het klussen, ach van het een komt het ander. Volgens mij zijn jullie graag bezig, het resultaat is dan ook iedere keer prachtig. Ik wilde vandaag eigenlijk graag naar de kofferbakverkoop, maar daar heb ik toch maar vanaf gezien. Toch vind ik het jammer dat het eind van augustus niet mooier was. Wij hebben ook nog steeds de ramen open, gisteren zonder jas etc. maar ik heb toch ook al een paar keer een nat pak gehaald. Van mij mag de zon weer schijnen! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh had je weer een nieuwe klus verzonnen? De lambrisering is nu dus weg, moet de trap zeker ook opnieuw in de verf.. dat is altijd wat lastig, maar handige henk is weer lekker bezig :)
    'Wij' hebben gisteren de schoorsteen van het dak gesloopt, vandaag doen we niks, alleen wat computeren en tijdschriften doorbladeren..heerlijk!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het weer is verschrikkelijk hier maar wij vermaken ons al de hele middag in de keuken met cupcakes maken.

    Is het misschien mogelijk om met een brede plint twerken (vooral in oude huizen zie je dat wel)

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O jullie zijn ook altijd aan de klus he ?(ja t ziet er niet voor niets zo perfect uit bij je!)
    Ja ik zou denken ,opvullen en een flinke plint erop?
    Je begint wel es ergens aan maar onderweg kom je weer van alles tegen maar jou man is zo handig ,die komt overal wel uit
    Ja het weer ? regen en regen ,ach ik vermaak mezelf wel ,ben het buro aan het verven in de garage want buiten dat lukt nu echt niet ,wel jammer want buiten verven heb je toch meer licht ,t is niet anders ....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh jeej er komt dus meer tevoorschijn dan jullie hadden verwacht. Jullie zijn hard aan het werk in jullie huis!
    Wordt vast mooi, net als de rest van je huis.
    Groetjes vanuit een zeer regenachtig Veendam,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn dat je een "handige Harry" in huis hebt en dit soort klussen kunt aanpakken. Ik dacht gelijk aan een brede vloerpint, maar zie dat ik niet de enige ben die op dat idee kwam haha ...

    Het weer is hier vandaag een beetje tussen de buien door met veel wind, echt herfstachtig dus ben ik - in augustus - stoofvlees aan het maken. Ik vrees dat we de nazomer hier in Brabant wel kunnen schudden.

    Succes met klussen!

    Groetjes en fijne zondag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heej lia ja het moet eerst een rommel worden wil het netjes zijn hihihi hoor mij ik lijk wel een school jf, maar dat het mooi gaat worden daar twijfel ik niet aan, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo dat is een behoorlijke klus,lekker stoffig ook haha,ben benieuwd hoe je het gaat oplossen met de vloer,fijne zondag nog,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het klussen gaat bij jullie ook gewoon door hè. Soms wel vervelend dat er ook lastige klussen bij zitten maar jouwn mannetje is oo..zzooo handig dat gaat helemaal goed komen, ben ik van overtuigd! Ook hier is het vaak mooi weer als anderen in de regen zitten, wij mogen hier niet klagen de buien trekken vaak om ons heen, behalve vandaag....is het wel bar en boos:-(

    lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Succes hoor!!
    Ik ben benieuwd hoe het wordt!!
    spannend
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ALs je iets verandert lijkt het soms een domino effect te hebben je rolt van 't een in 't ander, wel weer een uitdaging om 't mooi op te lossen, is aan jullie wel toevertrouwd.
    't Weer hier in de Randstad gaat van plensbuien met onweer tot storm en stralend blauwe lucht met zonneschijn. Nu zwiepen de bomen weer heen en weer, ook wel knus om binnen te zitten, zometeen kaarsjes aan en aan de koffie.
    Nog een fijne zondagavond, groetjes van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier was het vandaag bar en boos dus lekker gerommeld in huis en gelezen.
    En wat jouw plint betreft ik ben benieuwd naar jullie oplossing.

    Fijne avond
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nu komt altijd het mooiste werk....en vast en zeker voor jou.....
    Word vast weer prachtig....
    Fijne week en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik zou bijna zeggen wat een wérk!!!!! maar inmiddels weet ik beter bij jullie...;)....appeltje eitje...wordt hartstikke mooi!!!;)

    Ook hier hebben we geen dreigende regenval gehad....wel wat buitjes maar niks hevigs.
    Wij hebben een afdak aan de achterkant dus de deur kan in principe de hele dag open, maar je merkt dat het sneller fris wordt.....ach....wat kan het schelen, we maken er wel wat van toch???(ik heb alweer een flinke voorraad geurkaarsjes aangelegd;))

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jullie zijn me een partij druk zie ik al... in én om het huis.
    Die blauwe regen hebben wij ook pas gedaan, want die groeide al een heel eind het dak van onze uitbouw op en dreigde de regenpijp te verstoppen. De hedera had inmiddels een heel stuk van de schutting verborgen waar ik allemaal leuke dingetjes op heb hangen, dus gistermiddag ben ik daarmee aan de gang gegaan... wát een klus zeg!! Die plant graaft zich werkelijk overal doorheen!
    Succes met de overloop hoor. :-)
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo, ff weer een klusje dat geklaard moet worden, gaat vast goedkomen.
    Maar uuuh geen marktje geweest, ooh nee je wacht natuurlijk op lille....
    Pff ik wil nog steeds graag, waarschijnlijk toch een hotel buiten lille...maar ben van de last minute...beter hier komt altijd iets tussen...nu dus ook weer...waarschijnlijk voelde ik het alweer aan mijn dikke teen...
    ff afwachten voor woensdag horen of positief of negatief...ach gelukkig vinden we autorijden leuk...dus ...dan misschien in een dagje anders heen..

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ah da's dus niet alleen bij mij, dat ik denk dat iets makkelijk even te veranderen valt en dat we dan voor we het weten van het een in het ander vallen wat dan ook nog moet gebeuren. Uiteindelijk komt het dan wel weer allemaal goed hoor, maar toch valt het even tegen.
    Hopelijk kun je de komende week ook nog heel veel buitenlucht opsnuiven!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat is zeker weer een enorme klus Lia, maar jullie samen gaan daar zeker weer een passende oplossing voor vinden, daar twijfel ik geen seconde aan...

    Fijneweek gewenst,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een heel werk zeg.Maar het loont de moeite als je dan zie hoe mooi het weer wordt.Veel succes ermee nog.groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat zier er weer veel belovend uit
    Ik benieuwd naar het resultaat

    Fijne week nog

    Groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wij hebben op het moment veel regen maar we hebben ook super mooie dagen gehad en wie weet komen er nog een paar mooie dagen. Wat een klus, jammer dat je nu weer iets moet vinden om de vloer bij te werken, maar er zal vast een oplossing voor zijn. We zullen het nog wel zien :)

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. oh jullie blijven bezig he? ik heb bewondering voor je hoor dat je het steeds weer doet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. nou dat gaat vast weer heel mooi worden. wist eigenlijk niet eens dat het wangen heet. weer wat geleerd. en inderdad de blauwe regen. ik schrok ervan toen wij terug kwamen van vakantie. hoe is het mogelijk dat iets in nog geen tewee weken zoveel groeit...
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lia,
    Zo te zie ben jij ook nog niet klaar met je huis.
    Wij zijn nu met woonkamer bezig.
    Maar straks zijn we ook aan de trap toe alleen die van ons moet vervangen worden.
    Dat probleem van trap dat lossen jullie ook wel weer op.Want je huis ze er ook mooi uit.

    Lieve Groet,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Tja, en zo blijven we bezig hè... ben benieuwd naar het eindresultaat! En dat weer, tja; echt zomer heb ik voor m'n gevoel niet gehad, maar als je het in het nieuws ziet, kan het altijd nog erger! Groetjes en succes met het klussen aan/in de overloop/trap X

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Nou Lia jullie zijn ook bezig he?! Wel leuk hoor om zulke dingen te doen, vooral als het resultaat mooi is. Kun je niet een aantal planken vervangen, als je de verf nog hebt? En anders allemaal kleine stukjes ernaast...succes ermee!
    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Weer helemaal af!!!
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  37. De wangen van de trap. Die kende ik nog niet. En dat van de gaten in je vloer dat ken ik. Toen wij in ons huis trokken zat de hele hal vol schrootjes en nadat die weg waren hadden we dus ook overal zo'n gapend gat. Sommige zijn inmiddels opgevuld andere wachten nog altijd (na 7 jaar) op een plintje. Maar met zo'n handige man komt het vast helemaal goed.
    Geniet van het zonnetje de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia