vrijdag 6 augustus 2010

Zee, strand en de duinen…

 

Dan heb ik het over Zeeland.

Omdat wij niets afgesproken hadden voor vakantie, stelden vrienden van ons voor om naar hun appartement te gaan in Zeeland. Het was nog wel een aantal dagen vrij in onze vakantieperiode. Dus zijn we zondag naar Zeeland vertrokken en Donderdag weer terug gekomen. Het plaatsje waar we zaten was Zoutelande, een heerlijke plaats.  En dan ook nog op een mooie locatie, want we zagen iedereen het dorpje in komen rijden, per auto, fiets of lopend. Dus we hebben het balkon ook goed gebruikt. Echt… want wat helemaal geweldig was, is dat we helemaal geen regen hebben gehad daar. Wel bewolkt, maar die wolken stuurde we landinwaarts en hielden zelf de zon……

zeeland 111

En we hebben ons daar heerlijk vermaakt. Hele lange wandelingen door de duinen richting Vlissingen (heel vroeg en dus heel rustig maar wel met een dampige lucht), over het strand naar West Capelle (met heel veel wind maar niet koud), en dan weer met de fiets naar Vlissingen (met alleen maar zon).

zeeland 015

    En strandpalen…….

zeeland 039 

 zeeland 026   

zeeland 096 

zeeland 176

 

     zeeland 098  zeeland 104

     zeeland 099  zeeland 075 

 

zeeland 119

zeeland 137

En als afsluiter het mooie plaatsje Veere.. met vele mooie doorkijkjes.

zeeland 210

         zeeland 197zeeland 199

        zeeland 202 zeeland 194

Zo nu heb ik jullie genoeg verveeld met mijn foto’s, ik heb nog 1 week vakantie te gaan. Maar die zal voor het grote deel thuis doorgebracht worden met wat kleine klusjes.

Fijn weekend of fijne vakantie

Lieve groet Lia

32 opmerkingen:

  1. Hè....jammer dat je nu al stopt met je foto's...ze vervelen mij totaal niet hoor! Wat heerlijk om er zo een paar dagen onverwacht tussenuit te gaan en het is inderdaad gelukt...de regen is niet bij jullie maar hier gevallen ha ha!

    Lekker dat je nog een week vrij bent! Ik ben vanaf vandaag ruim vier weken vrij, eerst een paar weken thuis en dan naar de Provence! Heerlijk!

    Lia, bedankt voor je prachtige foto's...ik heb er van genoten hoor!

    Fijn weekend en een lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk weer een bericht van je.......
    Genieten hoor en totaal niet vervelen hier;)
    Mooie muziek, rustgevende beelden.......ik geniet.....
    Nog fijne dagen en klus ze.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto's van Zeeland... vervelen!? Hoe kom je daar nou bij?! Integendeel juist! Prachtige plaatjes, en veel herkenning en herinneringen.
    Zondag vertrekken wij naar ... Zoutelande! We komen daar ook zo graag. Lekker fietsen door de duinen en de weilanden; uitwaaien op het strand; de gezellige dorpjes en steden, heeeeeeeeerlijk!
    Fijn dat je daar zo onverwachts van kon genieten.
    Nu maar weer succes met de klussen.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie plaatjes!
    Dankjewel dat we even mee op reis mochten.

    Lieve groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vervelen???? Echt niet!!!! Ze zijn weer prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk Lia zo onverwachts lekker even weg, wat een verrassing of niet! Kan mij ook niet vervelen met je foto's hoor, heerlijk muziek, zoals Bonnie als schreef.... ik geniet hier heerlijk even mee, en de naam van het plaatsje helemaal goed toch.

    liefs uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's! Fijn dat jullie er even lekker tussenuit zijn geweest. Het is daar echt mooi!
    Geniet ze nog even van het weekje vakantie.
    Fijn weekend,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker hoor er even tussenuit,je was op een prachtig plekje en Veerre is helemaal gaaf,daar zit een leuke winkel haha,de foto`s die je hebt gemaakt vind ik schitterend,ik heb even mee zitten genieten,wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's heb je deaar gemaakt!!
    Lekker zo een paar dagen er tussen uit...
    Wij zijn ook pas een paar dagen in Zeeland geweest en het is daar heerlijk, je krijgt gelijk zo'n vakantiegevoel als je daar bent.
    Fijn weekend, lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. *ZUCHTERDEZUCHT*....oooohooooooohooooooo..*ZUCHT*....;)...ik zie VLissingen, Veere(hoe schattig) en die onmiskenbare GAVE golfbrekers..........WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH........ik.....ik.....ik. wordt niet goed !!!!!;))))))
    Dankjewel Lia!;)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vervelen...??? Nee dat doet dit nooit al zijn dit voor ons hele bekende plaatjes en plekjes!
    Heerlijk hoor.. enne.. ja Zeeland heeft de meeste zonuren (toch..?!!)
    Fijn dat jullie zo genoten hebben!
    fijn weekend, liefs Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi hoi....ooo Zeeland is heerlijk......wij zijn daar ook laatst geweest met de Karmann Ghia.....heerlijk ....zo mooi daar .....vervelen?? jij nooit !! geniet van de laatste week vakantie......fijn weekend liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia
    Prachtige foto's en geniet heerlijk van je vakantie !
    Groetjes Karolina
    Een fijne weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia, je hebt een award! zie mijn blog.
    groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik ben er nog nooit geweest maar door jouw prachtige plaatjes voelt het alsof ik er zelf een wandeling heb gemaakt:-)
    een heel fijn weekend liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk Lia, een paar dagen Zeeland, en wat heb je een schitterende foto's gemaakt!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,

    Je verveelt ons helemaal niet met deze foto's. Ze zijn prachtig! Al die grijstinten, zo mooi! Een goede vriendin van mij kwam vroeger vaak in Zoutelande. Ze was er net zo enthousiast over als jij!

    Wens je een fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal niet vervelend om even te kijken naar je vakantiefoto's. En Zeeland is ook een hele leuke provincie, wij zijn er ook al een aantal keren geweest in een hotelletje. Heerlijk even uitwaaien, nog een fijne vakantie.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia,

    Heb genoten van jouw foto's, Zeeland is inderdaad een heerlijke plek om naar toe te gaan.

    Wens je nog een fijn staartje van de vakantie en natuurlijk een goed weekend.

    Lieve groet van Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh dit komt me zo bekend voor, jaren zijn wij naar dit plekje geweest en deze keer niet.
    En nu mag ik genieten van jouw mooie foto's echt genieten is dit ook Veere is zo prachtig!!!

    Groetjes,

    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kijk ,je komt dan wel weer met een paar mooie plaatjes thuis he ?
    Lekker uitgewaaid ? heerlijk hoor
    en nu nog een weekje bijkomen thuis ,heerlijk geniet er maar van
    X Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vervelen??? Nee hoor; prachtige plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lia, dat klinkt als een heerlijke vakantie! Ik om wel eens bij het winkeltje van Jannetje. Stofjes en zo. Je zult het vast gezien hebben in de winkelstraat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oohh Lia , jullie hebben het ook heerlijk gehad aar in Zeeland, de foto's zijn prachtig , wat zou ik daar graag een dagje vertoeven zeg.......
    Wat is Veere trouwens mooi he, ik heb een aantal maanden geleden ook nog foto's geplaatst van dat mooie plaatsje , daar kan ik nou echt wel uren rondlopen om intens genietend om me heen te kijken .

    Enne , ja Lia , ik hou erg van een lolletje , kan goed luisteren naar de bewoners daar waar ik werk maar man wat waarderen ze het als je vrolijk en blij binnen komt en af en toe eens lekker gek doet .
    Bedankt voor je lief compliment naar mij toe .............

    fijne weekend meid en geniet van je laatste vakantieweek,
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och Lia, wat een heerlijk voorstel van jullie vrienden om daar een tijdje te kunnen verblijven. En wat goed dat jullie het zo getroffen hebben met het weer. Je foto's zijn allemaal prachtig en laten mooie plekjes zien van een heerlijk weekje vakantie, echt genieten hoor. Dat verveelt zeker niet, heerlijk om naar te kijken. Nog een fijne laatste vakantieweek gewenst...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,

    Ben een stille genieter van je blog! Ga zo door....zat van je foto's te genieten want wij komen net terug van drie weekjes Zoutelande! En het weer was idd geweldig. Wij hebben lekker de zon gehouden! Ga zo door ....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk dat jij ons zo verveelt met je foto's :))
    Leuk om al die bekende plekken zo weer even te zien! Goed zeg dat jullie zulk heerlijk weer hebben gehad, toch even lekker weg is niet verkeerd hè?!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia, mooie foto`s van zeeland, ik ben er nog nooit geweest maar het ziet er wel veel belovend uit en toch ook heel rustgevend. Mooi en rustgevend is ook je layout, had ik nog niet gezien. Geniet nog van je laatse dagen, lekker in huis om rommelen kan ook fijn zijn, morgen doen wij een tuindag, altijd weer genoeg te doen als je 2 weken je tuin niet in geweest bent:-)

    Fijne week en lieve groet, jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. prachtige post Lia,dank je wel voor de mooie foto's....

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zie ik die eerste foto, denk ik, dat ken ik en ja hoor, Zoutelande. Daar ben ik lang heel lang geleden ook op vakantie geweest. Leuke vakantiefoto's, Lia. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. oh mooie foto's en wat leuk hier lekker strak helemaal lia ....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Verveel me nog even door, a.u.b.
    Nederland is ook mooi, heel klein, maar ieder plekje is anders.
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia