maandag 26 juli 2010

Rust en natuur.

 

Soms heb je van die mooie plekjes in je eigen omgeving.  Dat zijn van die plekjes waarvan je wel weet dat ze er zijn, maar er eigenlijk nooit aan denkt om naartoe te gaan. Zo ook hier, na 10 minuten fietsen. Ik heb er gewandeld toen het eigenlijk net aangelegd was en toen was het gewoon een kale bedoeling. Maar nu afgelopen vrijdag……..

Kijk je mee????

018

Je loopt over een pad dat langzaam dicht groeit met bomen en struiken. Even verderop zit het echt dicht. En dat pad loopt langs de plas.

030

Zand en kleiwinning hebben hebben de huidige Marspolder gevormd tot een mooi natuurgebied met glooiende oevers.

039

Het is hier zo rustig, je bent alleen met de natuur.  Op een vrouw na die de hond een duik in het water liet nemen.

045

          036  023

          071 033

Verder zie je bramenstruiken, een appelboom, zelfs kersenbomen en mooie bloemen. En een libelle’s dat er zaten…

063

065 - kopie

Je snapt nu wel waarom er zoveel zijn…

060

Vorige week heb ik ook nog een nieuwe lens op mijn camera gekocht, om nog mooiere foto’s te kunnen maken. Dus deze foto wil ik nog even laten zien. En dan na een lekkere wandeling weer op de fiets naar huis. En op naar weer een nieuwe week vakantie.

074

Lieve groet Lia

25 opmerkingen:

  1. prachtige natuurfoto's Lia,veel plezier nog

    liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! Mooie natuur dicht bij huis, dat zouden meer mensen eens moeten opzoeken en waarderen. Leuk stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha aan die fietsen te zien was je niet alleen daar;)
    Romantisch wandelen in de natuur, wat een rijkdom en zo dichtbij....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,

    Had je goed gezien! Wat is het toch fijn om de natuur om de hoek te hebben. Ik kan daar echt zó van genieten. En de Mars is wel heel bekend voor me want m'n oma woonde er vroeger en dan gingen we met m'n oom de koeien van de ene wei naar de andere brengen over de dijk. Ze hadden alleen niet zoveel aan mij want ik was zo bang voor die losse koeien dat ik ging lopen.

    Prachtige foto's!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe kan het toch zijn dat we altijd zo ver willen zoeken voor moois!!!! PRachtig Lia, hier kun je toch uren dwalen!!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor, en inderdaad soms zo dichtbij!
    Nou daar ga je vast nog eens van genieten!
    fijne avond, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er geweldig uit dat plekje daar hoef je niet voor op vakantie te gaan en wat een rust.Groetjes Joan.
    P.S. je fotos zijn geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig en zo dichtbij............heerlijke post......mooie foto's !! fijne avond liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi gebied zo dicht bij je huis. Vreemd toch dat mensen vaak niet op plaatsen vlakbij huis komen. Zo ben ik bv nog nooit naar de luchtlanding op de Ginkelse Heide geweest terwijl ik er bijna 40 jaar heb gewoond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vreemd is dat hè dat we ons vaak helemaal niet goed bewust zijn van onze eigen omgeving! Wat je laat zien is een prachtig natuurgebied, waar je eigenlijk veel vaker naar toe zou moeten of kunnen gaan! Mooie foto's Lia...ook met lens :-)

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Jij hebt je vakantiegeld dus in een nieuwe lens gestoken?! Helemaal mee eens! Prachtige foto's van de natuur bij jullie om de hoek..
    En ja, we zitten weer lekker op één lijn hè :)
    Groeten, Corine(THUIS)
    PS. Ik mail je morgen nog even over een kop koffie donderdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HA Lea
    Wat een prachtig stukje zeg en dat op 10 minuten fietsen. Nou weet jij waar je appels moet plukken straks toch!! en kersen hmmmmmmm
    Ik heb echt met je mee genoten hoor je hebt het zo mooi op de foto gezet zeg!!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi stukje natuur en dan zo dicht bij, JE foto's zijn heel mooi. Wat voor lens heb je gebruikt?

    gr, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige omgeving is dat daar zeg , wat een rust, heerlijk gewoon ! Ik vind je foto's ook steeds mooier worden en met die nieuwe lens helemaal .

    Fijne week verder , lieve groet Gea
    ps: is je rug weer helemaal beter of nog wat last ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is het daar schitterend zeg, en heel erg afwisselend qua natuur. Daar kun je zeker mooie foto's maken.
    Heerlijk zoiets dicht bij huis.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is het toch mooi in Nederland. Prachtige natuurfoto's, Lia!
    Voor morgen: een gezellige dinsdag! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig stukje natuur en zo te horen dus heel dicht bij huis voor je... heerlijk!!
    Je nieuwe lens doet het in ieder geval prima... schitterende foto's heb je gemaakt!!
    groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijkheid om zo naast de natuur te wonen. Bovendien kunnen wij meegenieten, maak nog maar vaak van die mooie tochten,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie plek Lia, jouw logje inspireert mij om ook weer eens zo'n mooie plek hier in de buurt op te gaan zoeken. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jaja, soms zoeken we het inderdaad veel te ver....
    En soms moet je voor zoveel moois ook gewoon wel oog hebben..
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lekker zo iets in de buurt, wij hebben hier ook het fraeylemabos, 2 dorpsparken, zandwinning gebied en de baggerputten, heeeerlijk toch natuur :) even helemaal rust

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Wat een prachtig wandelgebied!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  24. als je me zoekt..
    ik heb een andere blognaam..
    groet Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige foto's, fotograferen is leuk als je de middelen er ook voor hebt. Ik ervaar dit ook. Tot voor kort maakte ik wel eens een foto maar nu kijk ik anders naar buiten en naar de natuur, hoe kan je iets op een mooie manier weergeven zodat anderen hier ook van kunnen genieten.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia