maandag 5 juli 2010

Op weg naar de vakantierust…..

 

Hierna nog 1 week werken en dan hebben wij ook heerlijk vakantie. Ook al gaan we niet echt op vakantie, we hebben wel rust. Geen wekker en dat is al zo’n lekker gevoel. En wie weet komt er nog wel iets leuks op ons pad. We zien wel per dag hoe en wat er gebeurt. We beginnen de eerste week bij de 4-daagse van Nijmegen. Want dat virus zit nu eenmaal in mijn bloed. Goh, als ik er nu aan denk dat ik vorig jaar met gemak 4 x 40 km liep. Maar wie weet loop ik nog een keer mee, want het is zo’n leuke dolle boel.

En verder bij mooi weer een dagje naar het strand en eens een dagje naar een leuke markt ofzo. Gewoon genieten door in de tuin zitten met een boek en een bbq.  Ach we zien wel…..als het mooie weer maar niet op is……

002

 

006

Gisteren zat deze mooie libelle in ons tuintje, en deze keer bleef hij/zij zitten tot ik klaar was.

Ik heb  heerlijk wat in de tuin gerommeld en ook wat kleine bloemen in een weckpotje gezet. En natuurlijk moest Mevrouw er ook weer bij zijn.

           021  019

           016 017

Dus ik ben er straks ook niet zoveel als jullie van mij gewend zijn. Want als manlief vrij is moeten we de computer ook nog eens delen. Maar ik weet van mezelf dat wanneer ik thuis ben toch stiekem even moet gluren bij jullie. Dus zal niet helemaal weg zijn, maar wel minder.

En iedereen een hele fijne vakantietijd.

 

Liefs Lia

35 opmerkingen:

  1. Geniet van je rust... en tank lekker bij.. wij staan klaar om weg te gaan.. morgen vroeg gaan we vertrekken..!!
    We hebben er zin in..
    De voorspelling voor het weer zijn hier ook goed..dus ook al blijf je thuis, het zal best wel genieten worden..
    Fijne tijd.
    Lieve groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor even geen verplichtingen! Wij hebben nu ook twee weken vrij en zijn ook allerlei leuke dingen van plan.
    Geniet ervan, en gewoon je plekje veroveren achter de pc hoor, om ons te volgen en ons op de hoogte te houden van de leuke dingen die je doet!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thuisblijven kan ook gezellig zijn, zeker met dit mooie weer.
    Wat knap dat je vorig jaar die 4x40 kilometer hebt gelopen! Petje af hoor, mij zou het niet lukken. Leuk dat je nog een beetje door blijft bloggen,ik kom gezellig buurten hoor :-)
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alvast een hele fijne vakantie at home. Wij blijven ook thuis en in onze eigen omgeving, geen straf, maar gewoon je eigen ritme.

    We zien vast de mooie plekjes in jullie buurt op het blog verschijnen ter zijner tijd,

    groetjes Pauline ( ik bestel gewoon nog mooi weer.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De foto's van de libelle zijn heel mooi zo fijntjes en helder!
    Een leuke laatste werkweek en alvast een nog leukere vakantie, Lia. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met dit mooie weer hoef je toch ook helemaal niet weg!!!
    Er is zoveel leuks in eigen land te doen!!
    En...als het een dagje niet zulk mooi weer is, is er vast ergens binnen wel wat te doen.
    Ach...jij vermaakt je vast wel.
    Heerlijk die poes...die kunnen zo lekker ongegeneerd overal liggen hè...ik denk dat ik in een volgend leven maar eens als kat terug kom.
    maar dan wel bij zo iemand als ze hier zitten(of bij jou dus...hihi)

    geniet van je vakantie meis..

    groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik was al bang dat jij ook een zomerstop in zou lassen, maar gelukkig je blijft :))
    Prachtig die libellefoto's! Toch attent dat ie bleef zitten hè?!
    Doe lekker rustig aan meis en we spreken echt af binnenkort, gezellig!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia,wens je een hele fijne vakantie met goed weer en veel leuke uitstapjes in eigen land.Groetjes van Eleonore.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's Lia...........geniet van een heerlijke zomer !!! lieve groetjes Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat je niet met de klok hoeft te leven is eigenlijk het allerbelangrijkste in een vakantie en waar dat gebeurt maakt veel minder uit! Als ik al die mooie Hollandse plaatjes op de blogs voorbij zie komen, denk ik telkens dat er in Nederland nog veel te ontdekken is!

    Misschien gaan wij ook nog een avondje naar de Nijmeegse Vierdaagse...even sfeer proeven in de stad en genieten van de muziek! Jaren geleden kwamen we uit bij Lee Towers en Corrie Konings (op Plein 44, kan dat kloppen?)...totaal niet mijn muziek, maar het was een beregezellige avond!

    Geniet lekker van je vrije weken...even de accu weer helemaal opladen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig dat niet alle bloggers een pauze inlassen. Ik ben net zo lekker op dreef met de opbouw van mijn blog en het geven van reacties op jullie posten. Een fijne, rustige vakantie bij huis en tot gauw blogs, want ik ga nog niet op vakantie dat duurt nog even.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hele fijne vakantie Lia, geniet ervan, en maar even lekker bijkomen van alle drukte van de laatste tijd!
    Lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat lijkt me nog steeds de ultieme beproeving......de 4 daagse van Nijmegen, maar het komt er maar niet van ;)!CHAPEAU!

    Alles op je eigen tijd in de vakantie vindt ik altijd ZO lekker.....vaak komt er dan gewoon nog meer uit je handen dan wanneer je eigenlijk zou "moeten", begrijp je wat ik wil zeggen???;)
    heerlijk lummelen zou ik zeggen, af en toe hier binnenwippen en weer verdertutten......heeeeeeeeeeerlijk!!
    geniet er samen lekker van!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk vooruitzicht Lia, even niks moeten, niets op uur en tijd, en wel zien hoe of wat. Ben ook al aan het aftellen, nog maar drie weken. En welnee joh, het moie weer is nog lang niet op, wacht jij maar af.
    Genietze!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk gevoel als je even wat minder in het vooruitzicht hebt. Ook wij gaan niet weg, maar we doen gewoon alles op t gemak.
    Fijne tijd toegewenst,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia,
    wat een mooie foto's weer, daar wordt je vrolijk van!
    Hoezo kun je geen 4x40 km meer lopen zoals vorig jaar, niks ernstigs toch hoop ik?
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lia, wat mooi dat de libelle bleef zitten. Je hebt haar glashelder gefotografeerd. Het zijn zulke mooie doorzichtige insecten. Ik hoop dat jullie het fijn hebben in deze vakantieperiode.
    Rustig aan is ook heerlijk en even geen verplichtingen....Dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk he...ik tel de dagen ook al af...
    even niet meer met de klok leven ...even de boel de boel...
    nog 4 nachtjes...yes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's van de libelle

    geniet van de vakantieperiode...

    groet, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    jij ook een super relaxte vakantie toegewenst, als het weer zo blijft, zit dat al goed...
    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,
    Al ben ik zelf niet "on-line", volgen doe ik jou wel. Ik wens jullie dan ook een hele fijne vakantie met hopelijk heerlijk weer. Rust lekker uit......

    Lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat weer een fijne genietplaatjes......Het boeketje zo lief van kleur.....heerlijke muziek.....ah ik droom helemaal weg hier bij je......;0)
    Geniet maar heerlijk van je dagen rust en stilte.....zo kostbaar......
    Tot snel
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geniet er maar lekker van van je vakantie en je man ...mooie foto's weer...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heel veel plezier bij de 4 daagse en geniet van je vakantie
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geniet er lekker van!

    Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fijne geniet tijd Lia.... lekker dingen doen waar je zin in heb zonder de nodige vakantie stress. Helemaal mijn ding?!?!? Ga we samen lekker dingen doen in de vakantie waar we zin in hebben :)

    Hoop dat je zo nu en dan nog een op de koffie komt!

    liefs Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wij gaan dit jaar ook niet weg en ik verheug me ook op heerlijk ontspannen genieten van mijn eigen huis, al heb ik wel plannen om giga aan het klussen te slaan, maar voor mij is dat ook ontspanning.
    Geniet lekker van je vakantie, en ik hoop met je mee dat het een mooie zomer blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. 4x40 km????? Rust????? Petje af hoor!!! Ik zou het je echt niet na kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Weer mooie foto's Lia,geniet van je vakantie hoor!!

    Liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De foto's van de Libel zijn werkelijk super geslaagd Lia, het is toch altijd een toevalstreffer of ze even blijven zitten. Wat zijn het prachtige insecten hé, zo transparant, met vleugels die op ragfijn kant lijken. Gelukkig hebben wij ze hier ook regelematig in de tuin. Heel gezellig staan de kleine toefjes bloemen en hi, hi, die kleine mormeltjes moeten altijd overal met hun neusje bij zitten, zo schattig.
    Wens je een heerlijke vakantie periode, altijd heel leuk om het van dag tot dag te bekijken wat het gaat worden, geniet met volle teugen...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Poeh hee, das niet niks hoor wat je me verteld, knap dat je er zo positief onder bent!
    Maar inderdaad, we kunnen er oud mee worden, en genieten van nog zoveel andere dingen, niet dan?
    Fijne dag! Groetjes Hil

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh Lia wat ellendig dat je je zo naar voelt in de auto. Dat is natuurlijk erg lastig in het dagelijkse leven. Ik heb een hekel aan bootreisjes, ik word bijna altijd ziek op een boot, en vliegen vind ik ( sinds een turbulente vlucht in noodweer) ook niet meer echt leuk. Voor mij is de auto dus de meest handige keus.
    groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik nog een weekje werken,nou oke nog 4 dagen,jippie,wij gaan ook niet weg,verder met de tuinen en mijn moeder steunen,prachtig boeketje zeg,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. En owww vergeet te tikken dat je een mooie poezebeest hebt,lieve groet Joke,hier liggen ze voor pampus haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia