dinsdag 6 april 2010

Schaapjes tellen…….

 

Even geen wonen maar natuur. Dit jaar zal ik geen urenlange wandelingen maken zoals vorig jaar maar gewoon mooie wandelingen. Deze schapen had ik al weleens opgemerkt als ik er met de auto langs kwam, maar gisteren zijn we maar eens te voet gegaan. En natuurlijk met de camera, want dit is toch zo mooi.

 

DSC09834 

DSC09821

DSC09831

Iedereen heeft natuurlijk weleens schapen gezien en lammetjes ook. Maar dit soort vind ik toch altijd wel heel bijzonder om te zien. Bij die kleintjes is het net of ze een te grote jas aanhebben. Het slobbert een beetje. En straks als ze volwassen zijn hebben ze van die mooie grote koppen.

DSC09823

DSC09835

En moet je voorstellen hoe dit er over een paar weken uitziet. De bomen vol met mooie bloesem.

Ja, want we gaan weer een mooie tijd tegemoet. Straks staat de hele Betuwe weer in bloei.

Zoals de magnolia bij mij in de vaas.

 

DSC09766

 DSC09836

DSC09837 DSC09838

 

Geniet allemaal van de mooie dagen, als het kan…

Liefs Lia

 

p.s. wil ook nog even alle nieuwe volgers welkom heten.

25 opmerkingen:

  1. Ha Lia, wat een leuke foto's van de schaapjes. Grappig gezicht is dat he, als die jasjes nog wat te ruim zijn! Ik ga zo de tuin maar weer in, ben nog niet klaar, maar het zonnetje laat het hier op dit moment nog wat afweten.
    Wens je een fijne dag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige natuur-foto's hoor , geeft zo'n heerlijk pril voorjaars-sfeertje weer vind ik .
    Je magnolia is ook werkelijk prachtig , jij maakt er altijd zulke mooie foto's van ook , heerlijk om naar te kijken !
    Ik wens je een hele fijne dag toe , hier schijnt de zon af en toe , helaas ook wat wolken hier in het Noorden maar ach dat mag de pret niet drukken .
    tot de volgende keer , lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SO ROMANTIC! I ALSO WANT TO LIVE IN SUCH A PLACE!
    GORGEOUS FLOWERS!
    HAPPY DAY LIA!
    ROSA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit heerlijk mee te genieten met je!
    Mooie foto's weer! Wat is het toch fijn als de zon schijnt he, laten we er lekker van genieten!
    Een zonnige groet uit Zeeland, liefs Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat heerlijk he die schaapjes in de wei. Echt lente!
    Mooi ook nog die Magnoliatak die zo mooi uitkomt.
    Genieten geblazen!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia, nou pak de camera maar en ga maar heerlijk aan de wandel, ik geniet wel van deze prachtige foto's, wat een apart schapenras is dit. Ohhh....en straks alles weer in bloei, jij woont daar toch prachtig. Ik ga dit jaar ook weer met manlief op de pendalen door dat mooie bloesemlandschap.
    Wat een prachtige bloemen geeft de Magnolia.
    Ik wens je een fijne dag, lekker even buiten in het zonnetje.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Lia .wat een gezelligheid bij je !!...snoezig die schaapjes.nou ga maar lekker wandelen hoor..maar vergeet niet je fototoestel mee te nemen.......want anders moeten we dit allemaal missen !!.prachtig je magnolia.................twas weer gezellig om bij je langs te komen.........fijne avond lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia,

    Och wat houd ik van dat heerlijke Hollandse landschap en wat zijn je foto,s mooi. Geeft niets hoor dat je nu niets over het wonen vertelt maar iets van buiten. Daar kan ik ook zo van genieten,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Lia
    nou weet je dat ik al een paar weken denk ik ga es wat lammetjes fotograferen
    Ik vindt ze zooo schattig ,vooral als ze zo springen in de wei
    Toen vonden we ze ergens maar we konden er niet bij komen ,maar ojee wat waren die kleintjes alweer groot !
    K Was alweer te laat vrees ik
    Jammer ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lia, wat mij betreft blijf je die foto's nemen, want hoe vaak ze waar ook op blogs staan...ik krijg er geen genoeg van! Ze zijn zo schattig en deze foto's zijn ook weer helemaal lief, leuk en mooi! Prachtig als de bloesem weer helemaal gaat uitlopen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een dotjes, deze schaapjes. Bij ons zien ze er toch anders uit hé? Prachtig de bomen op de rij. Maak je foto's als ze in de bloesem staan.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's Lia! Het is dan wel geen wonen, maar de natuur is toch ook schitterend?
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,

    Dit soort is inderdaad schitterend, toevsllig staan ze hier vlakbij ook. Zo heerlijk robuust, echt karakter beesten. Dat ruime jasje is zo schattig. Groot gelijk dat je lekker gaat wandelen, het weer is er uitstekend voor, en je krijgt weer lekker energie als je al dit moois tegenkomt onderweg.
    Zit echt te genieten van je prachtige foto's...

    Fijne avond,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi lIa,
    wat een geweldig, grappige schapen! Ik denk dat ik deze nog nooit in het "echie" heb gezien; ga toch maar eens beter opletten..
    (zal je net zien, zie ik ze straks overal, net als bij auto's...)
    Ik vind je magnoiliatakken echt prachtig; ik wil heel graag zo'n boom in de tuin....
    Fijne avond verder!
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh kom maar op met natuur hoor. Kan er geen genoeg van krijgen.....
    Enne die magnolia, komt ie nu bij je favo nieuwe bloemenzaak weg.......en staat dit nu lang....? Ik vind dit zo mooi namelijk, vraag me af of ze dit hier ook wel verkopen in het hoge noorden.....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook op de wat kortere wandelingen zie je veel moois, dat heb jij wel weer bewezen met je foto's! Ik las trouwens vandeweek over een bloesemwandeling van 45 km oa door jouw dorp, lijkt me prachtig, maar ongeoefend wel wat ver..
    En van de week ga ik toch ook mooie takken halen, daar kwam maar steeds niet van en het is zo mooi!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,
    Niks mis mee hoor,even geen binnen,maar gewoon even lekker buiten,ik vind het toch elk voorjaar weer bijzonder hoe de natuur ontwaakt,na een (lange)winter.....Prachtig!

    Groetjes,Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schatjes!!! Zo lief en zo mooi...
    En als je nog eens daar komt als de bomen in bloei staan mag je van mij nog wel eens de camera mee nemen hoor!!
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's Lia, echte lenteplaatjes en dat is het hier nu ook, ik geniet ervan en was even wat minder aanwezig. Ik ben gewoon verbaasd dat iemand zo'n opgeruimd hoekje kan hebben (in je vorige post)! Dat stucwerk is prachtig en de oude klinken ook, ben alweer benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,
    wat een mooie schapen zijn dit en dan die lammetjes zooo lief. Wat is het toch genieten hè buiten, hoewel het hier nu regent staat de magnolia zo prachtig in bloei.Heb er al tig foto's van gemaakt maar kan er geen genoeg van krijgen.
    Fijne dag,lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi hoi,

    Heerlijk is dat hé even van de natuur genieten, ik kan ook uren naar de vogeltjes kijken. Maar die schapen zijn erg mooi om te zien... En die magnolia tja super!!

    Ga je trouwens volgend weekend ook naar die brocante markt in Wijk bij Duurstede? Een vriendin van mij woont daar dus daar gaan we eerst even langs. Dus wie weet als je gaat zien we mekaar nog!!

    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige foto's van die schaapjes en de magnolia ziet er ook mooi uit!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een bijzonder schaapjes, had ik niet verwacht zo dicht in de buurt. Kan ook niet wachten om foto's van de bloesem te maken. Ik kijk uit het raam op de perenboom van de buren en elke dag zie je verschil. Ook weer prachtige plaatjes van de magnoliatak. Mooi gedaan.

    Hele fijne dag nog,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk deze foto`s,ik vind deze schapen ook erg mooi en de Magnolia wat super,is het van je eigen boom,ik wil er ook graag 1 in de voortuin,dus ben op zoek naar 1 die niet zo groot word,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ben net door je oudere posten gegaan...we hebben zoveel gemeen...de bloesems...de schapen...de magnolia...de peren...de natuur...de molem...hoe bevalt je nieuwe camera? Zo te zien heel goed...

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia