vrijdag 9 april 2010

Lijsten….

 

zonder inhoud……

 

DSC09798

Ik ben dol op lege lijsten. Van die grote lijst had ik een keer een memobord   gemaakt. Maar dat was niet Lia, dus weer gesloopt en wat saus van de muren erover heen en zie….. dit is Lia.

 

DSC09806DSC09809 DSC09800DSC09810

Persoonlijk vind ik de lijsten altijd mooi van zichzelf. en als je ze volzet met foto’s e.d zie je soms de schoonheid van het lijstje niet meer.

Soms wil ik weleens iets anders proberen, maar ik kom altijd weer terug bij mezelf. Omdat ik anders geen rust in mijn huis voel.

En geen rust in huis is ook geen rust in mijn hoofd.

En heel af en toe mag daar dan een opvallend stukje tussen staan zoals hier de oude schoentjes.

 

DSC09916

DSC09923  DSC09924DSC09922

Na de eerste ronde foto’s heb ik nog een lijstje gevonden. En er toch maar even foto’s van gemaakt. In het lijstje heb ik een foto geplaatst maar met de achterkant in plaats van de voorkant.

Onder de stolp liggen wat oude sieraden van mijzelf met een dierbare herinnering. En die ik al jaren zorgvuldig bewaar.

 

Fijn weekend.

Liefs Lia

 

30 opmerkingen:

  1. Erg mooie sfeervolle foto's heb je van dit hoekje gemaakt. De lijsten zijn erg mooi en ook het armbandje onder de stolp.
    Groetjes, fijn weekend,
    Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ria, het staat prachtig zo die mooie lijst, ik hou daar ook van en heb zelf hier ook zo'n lege lijst staan, soms met een hartje of iets anders erin, soms leeg. In de fotolijstje heb ik altijd wel foto's of mooie kaarten. Maar zoals jij het heb staan vind ik dan ook wel weer mooi. Ook lief die schoentjes, zijn die van één van jullie geweest?
    Bevalt het je zoon goed in zo helemaal op z'n eigen?
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier net zo. Had een keer 2 grote zwarte lijsten kunnen kopen. Later veel spijt. Af en toe denk je daar nog aan. Je hebt er weer mooie foto's van gemaakt.

    Gezellig weekend,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,
    ik vind die "kale" lijsten inderdaad ook erg mooi zo zonder inhoud, heb er toevallig ook 2 staan, maar dan in zwart...
    Heel fijn gewenst van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Mooi die lijsten zo, en er hoeft inderdaad helemaal niets in! Weer heel sfeervol gedaan!
    En die foto hiernaast van je keuken...zucht... wat is dat toch ook mooi met die planken!
    fijn weekend, liefs Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja prachtig zijn die oude lijsten, je hebt er een mooi sfeervol en rustig hoekje van gemaakt, wat een schattige oude kleine glazen lijstjes heb je daar staan!! Ik heb laatst ook zitten rommelen met lege oude lijsten bij elkaar maar het lukte mij niet om er een mooi geheel van te maken, maar als ik het zo weer bij jou zie.....
    Fijn weekend, lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net als jij ben ik ook dol op oude lijsten, ik heb een jaar geleden een hele mooie grote zwarte gevonden, daar heb ik binnenin 4 mooie witte magneetborden gehangen van Ikea, zo handig :)

    Tja of ik verder ga met bloggen, ik moest even mijn ei kwijt en zo bereik ik op deze manier een heleboel mensen, en hoef dus het verhaal maar 1 keer op te schrijven......misschien moet ik serieus overwegen hulp te vragen om van mijn blogverslaving af te komen ;)

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je lijsten zijn erg mooi en de schoentjes erbij vind ik super staan! Je kunt met de lijsten natuurlijk volop varieren...moet dat toch eens in mijn achterhoofd houden, want ik vind dit zó leuk!!

    Een fijn weekend, Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ria,

    Wat een sfeervolle foto's! Prachtige lijstjes heb je!

    Fijn weekend heb je!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he, oude lijsten. Ik heb ook al een hele verzameling. Liggen nog te wachten op een leuk project. Ben zelf aan het schilderen geslagen... Maar wat een idee om ze gewoon zo neer te zetten. Kun je er al van genieten. Ik ga er gelijk mee aan de slag...
    groetjes Annebeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is idd. helemaal jouw ding, sober en sfeervol.... De lijsten komen zo helemaal tot hun recht.

    Fijn weekend,

    lieve groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waarom noemen ze jou nou Ria.............hahahha!! wel grappig hoor...........wat een mooie lijsten en rust stralen ze uit hoor!! heerlijk is dat he? rust..............nou geniet van een rustig weekend.ik ga morgen de bloemetjes verkopen..........lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Lia
    wat prachtig staat dat toch bij jou.
    Ik ga er nog even van genieten!
    Die rust is bij mij ver te zoeken!!
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor die lege lijsten, ik hou er ook van. Ik hou van licht en ruimte en daar passen die lijsten goed bij. Die schoentjes vind ik ook schattig, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oude lijsten vertellen een verhaal.....Ik vind ze ook zonder inhoud mooi...
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wist je dat vandaag jouw blog bijna de hele middag hier heeft aangestaan. Heerlijk jouw muziek op de achtergrond en de keuken poetsen :-) Heerlijk de boel opruimen en schoonmaken, rust... volgens mij ben ik ook wel toe aan wat rust :-)) Je hebt weer prachtige foto`s gemaakt! En oude lijsten zijn hier ook favoriet..vind het prachtig om ze te combineren...

    Groetjes van petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie foto's,,
    ook ik heb graag lege lijsten aan de muur, op de kast, enz..
    Bij hebben ze de kleur grijs...
    goed weekend.
    Cobi
    waddenhout

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's, wat een rust stralen ze uit...fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi die lege lijsten, ik houd er ook wel van!
    al heb ik ook wel een grote lijst met een antiek hangertje en een klein antiek hemdje erin, tsja en van oude foto's houd ik ook, maar die staan zelden in een lijstje, gewoon tegen een oude mand, of in een luik staan ze ook prima.
    Fijn weekend Lia
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goh zeg....mooiiii.....puur van eenvoud. Maar zo eenvoudig is het ook weer niet, want kom er maar op.......
    Echt werkelijk schoonheid en sereen, ik ben weer stil.....genieten.
    En die schoentjes zeg, bij Yvon gekocht....tja van zo'n paar droom ik nog steeds......
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sommige lijsten zijn veel mooier als er niets in zit, leuk zo'n verzameling bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw Lia wat een prachtige lijsten,dit wil ik ook graag als het huis zover is,je verzameling spulletjes erbij vind ik ook super,ik doe ook weleens iets wat niet bij mij hoort en dan veranderd het ook weer snel,apart eigenlijk dat iets je rust kan verstoren,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    eenvoud is zo mooi ............jouw huis straalt inderdaad een heerlijke rust uit . Ik merk bij mezelf ook dat ik weer dingen weg zet hoor , ben ook een beetje op de rustige toer wat accessoires betreft maar dat heb ik eigenlijk elk voorjaar wel en dat komt ook omdat je buiten weer wat toevoegd en dan kan binnen weer leger vind ik .............

    Nou , wens je een prettig weekend verder , lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia,
    Zo leeg staat het bij jou inderdaad prachtig...helemaal jezelf! Juist die combinatie van de verschillende materialen is mooi!
    (ik kan het nooit laten 1 van de apenkoppen erin te doen.., maar dat past inderdaad weer meer bij mij)
    Fijn weekend, verder
    Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Lia,
    Minimalisme kan ook mooi zijn. Mooi is heel relatief. Iets is alleen mooi wanneer jij dat vind. Als je het met die ogen bekijkt, kan zelfs de wereld er mooi uitzien. 'Al wat het oog beziet, valt zonder kleur in 't niet, is een uitspraak die niet altijd op hoeft te gaan, gezien jouw mooie bovenstaande post.
    Wens nog een fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Lia,

    Leeg, sfeervol en van een sobere schoonheid. Hier houd ik van,

    groetjes Paulie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ieder z`n lijst zeggen we maar;-) Persoonlijk hou ik ook van lege lijsten en dan een paar bij elkaar, ik hang er dan nog wel eens een dadeltak aan of een paar oude spitzen maar verder heb ik ze ook gewoon puur...Mooi foto`s Lia en de schoentjes zijn ook zo schattig:-)

    Fijne zondag! Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia, wat een mooie lijsten zeg en ook zo mooi zo bij elkaar, inderdaad helemaal Lia.Eenvoudig,rustig en toch heel sfeervol. Ik word ook onrustig van teveel spulletjes om me heen maar als ik dan weer alles weghaal mis ik ook weer iets. Mijn eeuwige dilemma denk ik.
    Fijne zondag nog,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Annet, m`n collega heeft een boyfriendjeans van G-star aan:-)

    fijne zondag-avond nog! groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja erg mooi en sereen...al is een mooi plaatje erin ook erg mooi toch?

    Je zegt: geen rust in huis geen rust in je hoof....maar het begint toch vanuit die rust in je hart? Als je dat niet hebt dan heb je allen maar bij elkaar geraapte chaos....Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia