donderdag 11 februari 2010

Zeg het met bloemen …. en bollen.

 

Op aanraden van jullie dames ben ik naar de bloemist gestapt en heb toch maar eens wat bloemen in huis gehaald. Nou ja niet alleen bloemen.

Het begon met gewoon een bos tulpen, en twee losse rozen.

DSC09279

 

De losse rozen zijn mooi groot en met een takje hoef ik niet een hele bos. Had een mooi glazen kannetje gekocht en daar staan ze prachtig in.

DSC09272 

 

En in de keuken heb ik altijd een pannenrekje staan, en daar staat nu een oud vleesschaaltje op met 2 potjes witte druifjes. De potjes  heb ik verwijderd en mos om de grond gebonden met een touwtje en zo blijft de grond ook vochtig.

DSC09325 DSC09327

 

En ik had nog bolletjes [narcis en tulpen] liggen die ik met de kerst had gebruikt. Ze begonnen zelfs in de kelder uit te lopen, en die heb ik ook weer samen met een tak [ben gek op takken] op een schaal gelegd.

Simpel, maar daar houd ik van.

DSC09347

 

DSC09309 DSC09307

DSC09310 DSC09308

Het ging echt wel weer beter, vandaag iets minder met die sneeuw. Maar goed kan nu wel genieten van de bloemen.

Oh ja, en heb ook nog een mooie spot gekocht. Want ik wilde meer licht in huis met dat sombere weer. Die laat ik in de volg post zien.

Lieve Groet Lia

31 opmerkingen:

  1. Hoe leuk zo met die bolletjes, jaaa dat heb ik ook, moet altijd takken meenemen, maar ik niet alleen hier hoor, ook de kinderen sjouwen wat mee.... Hoop dat je heerlijk geniet van je mooie bloemenhuis.

    Eeeeuhh hahah... tja ik ben ook nog opgeleid als binnenhuisarchitect hhahah... maar dat is zo duur woord, vind je ook niet! Onderons hoor ;)



    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Lia, ik moet ook weer eens op pad, want mijn hyacintjes waren weer uitgebloeid. Nu wilde ik graag magnoliatakken, maar die hebben ze hier niet bij de bloemist. Maar door jouw blog heb ik weer allemaal leuke ideeën!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,

    Je hebt flink inkopen gedaan. Mooi al die witte voorjaarsbloeiers. Wat ik ook zo leuk aan al die bollen vind is dat je ze na afloop in de tuin kunt zetten!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er allemaal erg mooi uit, ik hoop dat je er ook echt van kunt genieten. Ik kan me zo goed voorstellen dat jij je door de sneeuw weer minder goed voelt. Ik ben het ook zó zat. Waar blijft die zon......
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauww wat mooi allemaal,kan zo genieten wat jullie allemaal doen met bloemen.........dan zie ik dat ook eens !

    Voor mij is dat allemaal heel gewoon elke dag weer bloemen...........maar ik word hier echt vrolijk van hoor!

    Bedankt groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zo met die bolletjes en die takken. Ga morgen ook maar weer eens bloemen in huis halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gedaan met die takken, toch wonderbaarlijk wat een mooie dingen de natuur ons geeft hè. Geniet van je prachtige decoraties, lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi lieve Lia, wat fijn dat het nu iets beter gaat en met zulke verwenmomenten wordt je ook wel even wat blijer, tenminste dat heb ik wel altijd. Bedankt nog voor je Award, ik had al een reactie gegeven in die post en vermeld het morgen in een nieuwe post op mijn blog, maar ik doe er verder niets mee als je het niet erg vindt. Wat een prachtige bloemen heb je gekocht. Ik heb vandaag ook tulpen gekocht. Ook je rozen met de takken vind ik prachtig, ik wil ook wat meer met takken gaan werken, vind dat wel een stoer element met de lieflijke blommen. Morgen maar de snoeischaar meenemen als ik met de hond ga wandelen hihi.
    Heb je zo'n lichttherapielamp gekocht?
    Wat extra licht kan nooit geen kwaad, alhoewel de dagen nu toch ook echt gaan lengen, vanavond aten we zonder de lamp aan.
    Nou ik stop mijn lange verhaal.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lia wat een leuk log met deze creatieve bloementips! Ik ga morgen een paar bolletjes uit de schuur halen en takken zoeken is een heel leuk karweitje samen met mijn kleinzoon!
    Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi die eenvoud, dat heb je prachtig gestyled
    geniet ervan

    Groetjes Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia, het mag dan simpel en eenvoudig zijn: dat doet het vaak het best! Het ziet er prachtig uit en ik hoop van harte dat ze je lekker opvrolijken. Ik heb vanmiddag ook maar weer een bos witte tulpen en wat takjes gehaald, mijn amarylissen waren weer uitgebloeid, maar ik denk dat ik morgen toch weer een paar haal, vind ze zo prachtig.
    Fijne avond nog, lieve groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Droom droom droom zie ik de lente? droom droom droom Zzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige plaatjes zo. Daar moet je wel vrolijk van worden. Ik was vandaag ook in de weer met takken en bloemen.
    Fijne avond,
    groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je prachtig het voorjaar in je huis gebracht...ik hou ook van eenvoud, hoewel ik ook wel eens iets drukkers kan doen! Je creaties vind ik héél erg mooi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi Lia, en goed van je dat je naar buiten bent gegaan.
    Hier scheen de zon vanmiddag en dat kan wat mij betreft niet vaak genoeg gebeuren.
    Geniet van je huis en groetjes van
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk dat jonge groen in huis!
    Geniet er van!

    Lieve groet,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. LOVE THE FLOWER DECOR TOGETHER WITH THE BRANCHES!
    YOUR TABLE IS MUCH BETTER STRIPPED!
    TAKE CARE, LIA.
    ROSA

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ME AGAIN!
    LOVE THE MUSIC ON YOUR BLOG!
    ROSA

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gelukkig voel je je weer wat beter, de woorden neem vaker een bloem(bolletje) mee zijn zeker aan jou besteed! Ik wens je alvast een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooh heerlijk Lia, mooi de witte bloemen en je hebt er een erg mooi stukje van gemaakt zo met de takken er tussenin. De lossen bololen met takken staan ook erg leuk, en ik denk als je ze regelmatig een beetje besproeit ze nog mooi gaan bloeien ook, heel apart. Ben blij dat je je weer wat beter voelt, hopelijk slaat dat gure weer snel een de andere kant op en krijgen we de zon weer eens te zien.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,

    Heel mooi je creaties met die bolletjes!
    Ook ik ben dol op mooie takken, het maakt het net iets stoerder he! Wat hebben we toch zin in het voorjaar!
    groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo liebste Lia,
    nach einer lBoggerpause bin ich wieder da.
    Ich freu mich über deine Bilder und die weißen Tulpen sehen so toll aus.
    Ich hoffe dir geht es gut!?
    Liebste Grüße und bis bald,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    In deze tijd van het jaar hèb je gewoon bloemen nodig, een soort antidepressiva.

    Ik wens je een fijn weekend,
    groetjes Petra(nell)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik vind het echt prachtig zeg. ik kan hier nergens die witte druifjes vinden. die vind ik wel zo leuk. en die schaal met bloembollen dat is toch geweldig. ben weer geinspireerd hoor
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tja, als het dan geen mooi weer wordt, dan maar de mooie spullen in huis halen; doe je goed! Je hebt trouwens ook een prachtige kleur bank (of is het een stoel?)
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Soms is less more!!!
    Fijn weekend,
    groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een goed idee om die uitgelopen bollen zo te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk allemaal, die bloemen en bollen.
    Vind vooral die witte druifjes zo mooi!
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heb je alles weer prachtig op de foto gezet Lia!!
    Jouw eenvoudige maar mooie stijl spreekt me erg aan.
    Heb je de stola ondertussen al binnen? Zou wel moeten nu.
    Fijn weekend verder.

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Simpel!ik vind het helemaal geweldig,wat gaaf zo met de takken,ik ga eerdaags vragen bij de boer of ik wat fruittakken mag knippen,want dat vind ik zulke mooie takken,leuk voor met pasen,het ziet er bloemrijk uit bij je,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia