zaterdag 2 januari 2010

Een nieuw jaar……….

 

De oliebollen zijn op, en ik hoop dat iedereen een leuke en goede jaarwisseling heeft gehad en aan een goed jaar begint. 

Wij zijn gisteren natuurlijk even bij mijn schoonmoeder geweest en de kerstrommel uit huis gehaald. De kinderen waren er  ‘s middags en ondanks de kou hebben we een verfrissende wandeling gemaakt. Afgelopen week is een tante overleden en hoe dubbel is het dan om ‘s avonds te gaan condoleren. Dat is dan echt weer zoiets van “een nieuw jaar en weer nieuwe gebeurtenissen”

 

DSC08881

Maar bij ons begint het nieuwe jaar ook meteen met onze trouwdag. Vandaag vieren wij ons 29 jarig huwelijk. Juist omdat het op een bijzondere datum is denk je er ieder nieuw jaar weer over na wat er in die 29 jaar allemaal gebeurd is. Je vierde je huwelijksdag nog met 4 ouders, waarvan er nu 3 zijn overleden. Je vierde het met een broer die er helaas niet meer is. En zo zijn er tal van herinneringen in die 29 jaar. Maar ik hoop dat er nog vele herinneringen bij mogen komen. En uitgerekend vandaag is de oudste zoon van mijn zus vader geworden.

 

DSC08894 DSC08896 DSC08884 DSC08895

Heb vandaag ook eens even mijn trouwjurk uit de doos gehaald, ik had een jurk van Frank Govers en wat was die jurk geel geworden. Het was een jurk met kant en zijde. En de band om mijn middel [schrik niet] die was 65 cm. Ik was héél erg slank. In mijn toen krullende haar zat een diadeem van kleine bloemetjes met een pareltje.

Heb hem maar maar niet gepast, want dat heb ik ooit een keer gedaan en moest toen de kinderen uit school halen en kreeg de jurk niet meer uit.  Maar uiteindelijk was het gelukt en met een rood hoofd kwam ik op school aan. Wat heb jij gedaan vroegen ze, ja en hoe leg je nou uit als je op dat moment ook nog maar maatje 36 hebt dat de trouwjurk te klein was geworden.

Voor mij geen 29 rozen, want op deze datum zijn er bijna geen mooie rozen te verkrijgen. Dus ik ben verwend met deze heerlijke geur….. en een normaal bosje bloemen.

 

DSC08892

Ik wil meteen jullie blogdames even bedanken voor de vele lieve en leuke reacties die ik het afgelopen jaar heb mogen ontvangen. En ik hoop dat het dit jaar ook weer zo mooi mag worden. Ik geniet nog steeds van de vele mooie blogs.

 

Lieve Groetjes Lia

30 opmerkingen:

  1. Ik wens je een hele FIJNE trouwdag vandaag, 29 jaar getrouwd zijn is tegenwoordig een heel getal!!

    Liefs van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. FELICITEERD wat mooi 29 jaar heerlijk om te lezen dat er ook nog mensen zo lang samen zijn. Ik ga er ook voor, ik heb er net zeven en een half opzitten en die zijn al voorbij gevlogen. Ik wens jou en je man en kinderen een hele fijne dag toe.
    Ik moest wel lachen van die jurk moest je bijna met je trouwjurk aan op de fiets de kinderen ophalen. Nou ik kan de mijne ook niet meer aan.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met de dagen rond de kerst en jaarwisseling heb ik ook veel sterker dat ik terugkijk naar wat is geweest..een beetje melancholisch word ik er van, terwijl ik daar verder eigenlijk nooit last van heb. Zoals je al schrijft denk je dan toch meer aan degenen die er niet meer zijn!

    Gelukkig zijn er bij jou ook mooie berichten...een geboorte (altijd een wonder) en je 29-jarige huwelijksdag! Mijn hartelijke felicitaties en nog vele fijne jaren samen gewenst! Je bent lekker verwend met bloemen en een geurtje!!

    En ik vond je verhaal over het passen van je trouwjurk erg grappig...troost je, ik pas er ook niet meer in ha ha!

    Nog een fijne dag gewenst!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en dat er nog maar vele mogen volgen.
    Wat blijft die nr 5 lekker he? Hier geniet je vast langer van dan van rozen (al zijn die ook altijd fijn om te krijgen).
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Dat geurtje wat je hebt gekregen vind ik ook zo lekker. Af en toe verwend mijn man me daarmee. Wauw 65 cm. Mijn moeder was ook altijd zo slank. Ik heb een 2 jaar terug een jurk gemaakt van een patroon van haar uit de jaren 70. Toen heb ik voor de grap in haar maat de middel gemeten van toen.... 64 cm of zoiets en ze had ons toen al.....!! Nu is ze wel niet groot hoor, 1,60 maar toch. Zo te zien is de jurk echt een pláátje geweest. Het stofje ziet er zo prachtig uit en de diadeem is ook héél erg mooi. Dat maken ze niet meer tegenwoordig, hoor!! Ze fijntjes!!

    Geniet van deze fijne dag en voor het aankomend jaar een heel gezond, gezellig en creatie 2010!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia, van harte gefeliciteerd met je trouwdag. Wat een tijd hé, 29 jaar.....wij gaan richting de 20, ongelooflijk zo snel als het gaat. Leuke foto's heb je gemaakt, het Chanelflesje kan zo de reclame folder in.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met deze bijzondere trouwdag Lia!!
    En wat een babies, mijn vriendin is gisteren ook bevallen van een zoon. M'n nichtje straks in April, m'n andere vriendin is vlak voor de kerst oma geworden, weer een andere wordt deze zomer voor de 2e x oma. Leuk hoor, ben blij dat ik dat van een afstandje allemaal mee mag maken.

    Groetjes
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte Lia en natuurlijk ook voor je man.
    Kan me voorstellen dat je op zo'n dag als vandaag even terugblikt. Wat is er dan veel veranderd in je leven en in de mensen om je heen.
    Geniet ze vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je trouwdag, op naar de volgende 29 jaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heej Lia,

    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en wat bijzonder he hoe alles verdriet en vreugde door elkaar lopen.
    Ik wens je heel veel sterkte met het overlijden van je tante.
    Ik wens jouw en je gezin al het beste toe voor het nieuwe jaar en natuurlijk een hoop blogplezier.

    Lieve groet irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste wensen , gefeliciteerd met je trouwdag en volgens mij Lia pas je die jurk nog steeds hoor je bent nog steeds superslank !
    Sterkte met het overlijden van je tante geen leuk begin van het nieuwe jaar.
    dikke knuffel Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is wel een heel bijzondere datum. Jullie trouwdag zo aan het eind van alle feestdagen nog een feest . Leuk en natuurlijk van harte . Wat gaat het allemaal snel he. Wij waren 21 december 38 jaar getrouwd. Ook geen datum om bossen bloemen te krijgen . Dit jaar was het onze dochter die er aandacht. Rode anemonen net zo als in mijn trouwboeket. Mijn dochter kon mijn trouwjurk aan toen ze 12 was. Dus ik was ook geen dikkert hahaha. Leuk om hem te bewaren he?Nou geniet maar van alle lieve dingen zoals dit ontzettend lekkere geurtje . liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi
    ven harte gefliciteerd!! en wat is het toch bijzonder he...bij ons is het ook altijd zo..als er iemand sterft wordt er vlak daarna iemand geboren..wat gaaf dat je de touwjurk nog hebt. ik heb hem ook nog. ga morgen even kijken hoe die van mij eraan toe is na 25 jaar. gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag Lia. Prachtige foto collage heb je gemaakt. Ik kon het natuurlijk niet laten om je trouwfoto te vergroten, leuk! Jullie zagen er prachtig uit, maar zo jong!! Ik heb dat ook als ik foto's van het begin van onze verkeringstijd bekijk, 30 jaar geleden en we waren 17, vooral mijn man was toen nog zo'n broekie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hartelijk gefeliciteerd Lia met jullie 29 jarige trouwdag. Er gebeurt ontzettend veel in een mensenleven, en vooral als je terugblikt en alles naast elkaar zet. Wat mooi zagen jullie eruit op de trouwdag, en leuk dat we hier even mee kunnen genieten. Moest wel lachen om je verhaal toen je de jurk bijna niet uit kon krijgen. Jij ook bedankt voor je altijd lieve reactie's en hoop dat we dit jaar elkaar weer regelmatig tegen zullen komen.

    Lieve groet Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lia,

    Allereerst de allerbeste wensen en heel veel liefs en gezondheid voor 2010 voor jou en je familie. En dan natuurlijk ook nog gefeliciteerd met je trouwdag, leuk(en triest) om zo al die herinneringen te lezen.
    Ik hoop dat we elkaar nog vaak zullen "zien" het komende jaar.
    Lieve groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,

    Van harte gefeliciteerd! Negenentwintig jaar, dat is echt een hele tijd. In zoveel jaar gebeurd er inderdaad veel. Bij ons zijn ook een aantal lieve mensen weggevallen, maar gelukkig ook weer een flink aantal erbij gekomen :-)

    Ik wens je een gezellige dag toe! Geniet ervan met z'n tweetjes. Wat een heerlijk luchtje heb je trouwens gekregen!!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia, allereerst van harte gefeliciteerd... en je hebt er een mooi verhaal van gemaakt.
    Bij mij ligt de jurk ook nog op zolder, en dit jaar zijn wij 22 jaar getrouwd, ben benieuwd of ik hem nog pas...;-))

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Lia,
    Ik snap dat je over de dingen in het leven nadenkt, het ligt allemaal zo dicht bij elkaar, vreugde en verdriet.
    Ik wens je Sterkte met het overlijden van je Tante, maar ook plezier van het nieuwgeboren kindje, en nog van harte gefeliciteerd met je 29e trouwdag !!
    Heerlijk zo'n lekker geurtje !
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. nog de beste wensen voor 2010 en nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. mooie foto`s prachtig! voor jou ook een heel fijn blogjaar en dat ik nog maar lang mag genieten van je prachtige blog!

    lieve groet,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte gefeliciteerd met je trouwdag! En dat het nieuwe jaar maar een rijke bron van nieuwe en mooie herinneringen mag zijn.
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia, allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, ik hoop dat dit een jaar vol van liefde, geluk, maar bovenal een goede gezondheid voor je mag worden.
    Vreugde en verdriet liggen zo dicht bij elkaar. Verdriet om hen die niet meer in ons midden zijn en vreugde om een nieuw leven.
    Gefelicteerd met je trouwdag, wat een mooi moment om het jaar mee te beginnen en wat een prachtige bruidsjurk droeg je. ik moest ook wel even lachen om je verhaal, maar volgens mij ben je nu nog steeds een superslanke vrouw.

    Ik hoop nog heel lang van je prachtige blog en verhalen te kunnen genieten Lia.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoals jij terugkijkt wat er allemaal gebeurt is denk ik vaak "hoe zou het zijn over...jaar, wat zal er dan allemaal gebeurt zijn", ik ben nogal een doemdenker (helaas). Ik wil jullie in ieder geval van harte feliciteren met jullie trouwdag en voor de toekomst heel veel geluk wensen.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ah nou heb ik je trouwdag gemist.. nog van harte en plak er nog maar een aantal gelukkige jaren achteraan!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dagje te laat maar toch nog gefeliciteerd met jullie trouwdag hoor.
    Ja,als je terugkijkt dan zie je alle veranderingen door alle jaren heen. Dat besef je gewoon nog niet als je jong nog in het huwelijk stapt...dan denk je dat alles blijft zoals het dan is. Nu weten we wel beter.
    That's life,nietwaar?
    Fijne week nog verder.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Proficiat!! Wat een mijlpaal!! Heerlijke geur overigens, Chanel.... Je bent (met recht!) verwend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met jullie trouwdag....leuk dat je je jurk nog hebt (ook al past ie niet meer :))
    Fijne week hoor groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Leuk dat je je jurk ook nog hebt. Ik heb hem ook nog en deed hem toevalig afgelopen trouwdag (weliswaar 6 jaar nog maar) aan om hem aan de kinderen te laten zien. Het was dat ik net een paar kilo's kwijt was anders had ik hem nooit gepast!
    En nog een fijn nieuw jaar gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Allereerst ook de allerbeste wensen, en wat een verdrietig moment van het overlijden van je tante, hoop dat je het een plekje kan geven..

    Gefeliciteerd met jullie trouwdag, winterbruidje, ben natuurlijk wel benieuwd hoe je dat 29 jaar geleden met je bruidboeket hebt gedaan?

    liefs van bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  30. allereerst de beste wensen en nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag!!
    verdriet en vreugde zijn altijd samen!
    ze horen een beetje bij elkaar..en we (her) kennen het allemaal.
    groetjes en sterkte met het verlies van je tante.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia