donderdag 12 november 2009

Zilver wat er blinkt…

 

Heb bij heel veel blogdames de kerstspullen voorbij zien komen, of wat met kerst te maken heeft. Dus heb op de zolder ook maar eens een kijkje genomen. Fijn dat ik daar nu zo maar bij kan. Heb meteen eens even de boel grondig bekeken. Wat kan een mens toch verzamelen in die 28 jaar.

Heb zilveren kerstballen, gouden kerstballen, bruine en witte kerstballen, ja en zelfs paarse. Hoe ik daar aan kom mag joosie weten. En allemaal verschillende dingen die je ooit kreeg of in een kerstpakket zaten.  Ballen die ooit in een kerststuk zaten werden natuurlijk ook bewaard om vervolgens nooit meer te gebruiken. Dus na grondig ruimen is er een hoop weg gegaan.

Maar deze zeer zeker niet.

DSC08357

Deze zilveren kerstversiering heb ik gekocht in het eerste jaar dat we getrouwd waren. Toen was alles zilver, en deze zijn dus inmiddels 28 jaar.

DSC08358 DSC08360 

Toch komen er veel herinneringen boven drijven, want ik heb ook nog wat zilveren versiering van mijn moeder liggen.

En daar ben ik heel zuinig op.

DSC08359 DSC08361

Wat er dit jaar komt is nog even bekijken. Ik heb gezegd dat ik dit jaar geen boom zet. Ieder jaar staat de boom in een hoek gepropt omdat ik niets weg kan zetten in huis. Maar een boom moet lekker vrij staan, vind ik…

Maar ieder jaar denk ik hetzelfde en ieder jaar staat er een boom. Vorig jaar kocht ik zelfs 2 bomen, want boom 1 was helemaal niets. Dus nu geen boom.

 

Denk ik……

 

Groetjes Lia

37 opmerkingen:

  1. Heej Lia,

    NEEEEEEE niet doen hoor dan springen die dunne glaasjes oeps ben ik nog op tojd met mijn waarschuwing of heb ik je op een verkeerd idee gezet???? zo wat een prachtige schat haal jij zomaar van zolder, dat zijn echte mooie, daar moet je zuinig op zijn.
    En geen boom???? kom op Lia, een kleintje dan:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia wat leuk je bezoekje aan mijn blog en je reactie,dus hier ben ik om jouw blogje te bekijken,helemaal leuk en ga morge is op mijn gemak derest bekijken,de kerstballen zijn prachtig!!ben der verliefd op,de jouwe zijn ook nogeens speciaal,je hebt ze ooit zelf gekocht en zelfs van je moeder,dat moet fijn zijn,de mijne zijn wel oud maar op een veiling gekocht en jaaa ik ben een poezemens,ik word zo gelukkig van ze,ze zijn zo lief,zelfs als ze wat slopen haha,ik ben je ook gelijk gaan volgen en je bent van harte welkom op mijn blogje,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kerstspullen van je trouwjaar en van je moeder zullen je erg dierbaar zijn, bijzonder en nog steeds erg mooi! Enne....wel een boom zetten hoor, een kerst zonder boom is voor mij geen kerst (al moet ik toegeven dat ik het zelf ook wel eens overwogen heb omdat ik rond die tijd de ruimte altijd zo nodig heb bij het verjaardagsfeest van mijn oudste dochter).

    We horen het t.z.t. wel hi hi!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach Lia, een kerst zonder boom dat is wel heel kaal! En die mooie oude zilveren versierselen.. daar wil je toch wel een paar weken van genieten? Dus doe maar wel een boom! Maar het is nog niet zo ver je kunt nog even aan het idee wennen.. Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zonder boom kan heel goed , vind ik.
    Ik heb al jaren geen boom , wel wat miniboompjes op tafel dat is ook heel gezellig vind ik.
    Na de kerst gaan ze dan de tuin in :)
    Je hebt wel hele erge mooie kerstballen zeg !
    groetjes
    trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia,

    Wat een prachtige kertballen en versiering heb jij allemaal. Geweldig dat ze nog van het begin van je trouwen zijn, en nog van je moeder. Ze zijn volkomen tijdloos, en kunnen altijd. Ja hoor, ik vind ook dat je een kerstboom moet nemen, echt erg kaal een kerst zonder boom. Heb je niet ergens in de kamer een kleine tafel of site-table staan. Je kan dan een kant van de boom gewoon plat snoeien, en aan de voorkant is het dan toch een echte boom. Het neemt een stuk minder ruimte in en je hoeft je kamer er niet voor om te gooien, misschien een tipje om over na te denken. Ongetwijfeld zullen je mooie kerstballen in ieder geval een bijzonder plekje krijgen, daar twijfel ik geen seconde aan.

    Fijne avond,
    groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOOHHH wat leuk die oude kerstspulletjes zeg.
    Ik zat me te bedenken, toen ik je foto's zag, dat ik ook nog ergens van die oude kerstspulletjes heb. Hebben mijn ouders ooit eens van mijn opa gehad toen ik werd geboren. Ga morgen meteen ook even op zolder struinen.

    Ach een boom hoeft natuurlijk niet perse, het kan ook met andere spullen heel kerstig worden. Ik ben benieuwd...

    Een fijn weekend
    Groetjes
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi bezit deze kerstversiering. Een boom vind ik ook moeilijk eigenlijk is het toch heel maf zo'n versierd opstakel in huis.Maar geen boom is ook weer zo wat ... Moeilijk maar als ik zulke mooie spullen had dan wist ik het wel.........hihi dilema....... lieve groet van Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige ballen, leuk ook als er dan weer een verhaal aan vast hangt. Dat ken ik hier ook.
    Maar een klein boompje is toch ook erg gezellig, zet hem op een tafeltje dan lijkt het al heel wat ;-) Of doe iets anders met deze prachtige ballen, maar zeker niet in de doos laten zitten !!
    Ik ben benieuwd...
    Alvast een heel fijn weekend.

    ♥ Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt prachtige kerstversiering heb je van zolder gehaald...ik ben dol op (blog)verhalen waar nostalgie en sentiment achter zit...wat geweldig dat je deze nog allemaal hebt!
    Wees er maar zuinig op...en gewoon een boompje zetten joh, al is 't maar een kleintje, krijg je geen spijt van :)

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook nog kerstversiering van mijn grootouders en van ons thuis, nog van voor mijn geboorte, dik 50 jaar oud. Ik heb elk jaar dat ik blog wel een topic over de herinneringen die de kerstversiering bij je oproept geschreven, daarom vind ik deze post ook zo leuk. De meesten hier en ik ook vinden dat deze kerstversiering niet in de doos mag blijven Lia, dus een boom hoeft niet hoor, als je er maar wat anders leuks mee doet, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ook ik denk ieder jaar, dit jaar zet ik GEEN boom, maar het is me nog steeds niet gelukt en staat er elk jaar dus wel weer 1 boom. vorig jaar heb ik zelfs de kast voor de schuifpui verschoven omdat ik perse de boom bij de zithoek wilde hebben. ik las in je vorige post over Venice, toevallig heb ik deze groep gisteren voor het eerst gehoord (kende ze helemaal niet) maar vond ze erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik zie ook al best wel veel kerst op de blogs verschijnen. bij mij wil het nog niet hoor. Ik heb de inspiratie nog helemaal niet. maar dat gaat vast nog wel komen. fijn dat je hebt genoten bij venice. ik denk dat ik de muziek ook erg leuk vindt, want ik ben ook gek op the eagles.

    groetjes,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zeg die versieringen...doen me aan thuis denken , mijn moeder had die ook , waar die allemaal gebleven zijn???

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Lia, ook zonder boom kun je kerst vieren hoor, ik begrijp je probleem helemaal. Ik ben best royaal behuisd, maar voor zo'n boom moet er toch geschoven worden en moeten andere zaken aan de kant, en daar moet je nou maar net even zin in hebben. Bovendien, wat ik gister ook al op mijn blog schreef, het is mij allemaal gauw te druk. De laatste jaren heb ik eigenlijk altijd een aantal kleine boompjes gehad, die dan in groepjes van twee verspreid staan. Ik ben dus ook zo iemand die voor oud en nieuw de hele kerstmeuk alweer heeft opgeruimd, dan heb ik er schoon genoeg van, ik wil het nieuwe jaar dan weer in met grote bossen (witte) tulpen.. Ja ja, ik weet het, velen snappen dat niet, willen het kerstgevoel zo lang mogelijk rekken, maar bij mij werkt dat nu eenmaal niet zo. Dus Lia, als jij geen boom wilt, dan neem je lekker GEEN BOOM. Dan zie je wel hoe het bevalt, en denk je er volgend jaar misschien weer heel anders over.
    Je zilveren ballen zijn prachtig zeg, daar kun je vast iets leuks mee doen...
    Fijne dag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lia.. een klein boompje ergens... daar moet je toch een plekje voor weten te vinden...??
    En wat een prachtige kerstversiering heb jij van zolder gehaald..
    Ik heb hier ook van die mooi oude ballen liggen..Ieder jaar hoop ik dat ze het weer overleeft hebben.. Zo teer dat moois....
    Fijne dag
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia, ik ben heel benieuwd wat het gaat worden, 1 boom, 2 bomen of.....niets!! Met zulke prachtige kerstversiering komt er volgens mij heus wel een boom. Ik vind het prachtig al die versieringen. Herken er ook veel in je verhaal, want hier hebben er door de jaren heen heel wat kleuren in de boom gehangen, nu ben ik terug bij zilver en wit.
    Een hele leuke post.
    Fijn weekend en een lieve groet.
    Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kerstversiering met een verhaal, prachtig vind ik dat. En het ziet er nog erg mooi uit ook ( ik heb zelf ook ballen van mijn ouders die qua stijl niet passen maar omdat ze zo oud zijn en aan mijn jeugd herinneren wel weer in de boom komen te hangen).
    Fijn weekend,

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En als je geen boom plaatst, wat doe je dan met al die mooie kerstballen? Ja, je kunt die wel in een schaal leggen en zo, maar een echte boom geurt ook zo lekker... Volgens mij komt er toch een boom bij jou ;o)
    Mooi weekend, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia, bedankt voor je tip, maar het zijn gelukkig nep-ranonkeltjes. Ik heb zoiets al eens meegemaakt met een armeluisvaasje, al het zilver was er uit, dat was echt balen.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Lia, those silver balls are precious and you bought them 28 years ago... well, now they are real treasures!!! They are so, so beautiful.
    Muchos cariños
    María Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooi die zilverkleurige ornamenten!
    Ik heb ook een stel hele oude, en persoonlijk vind ik zilve in de boom het mooist, dat glimt zo mooi naast een lichtje!!!
    zonde om deze prachtig examplaren in een doos te laten zitten als je geen boom zou zetten!!
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi die oude kerstspullen!! Ik zoek ook al een tijdje dit soort ballen, vind ze veel mooier dan de nieuwe. Leuk dat je me gaat volgen, ik heb je ook toegevoegd. Mijn kerstfotootjes volgen nog, nu eerst nog even wat klussen in huis, hoop dat het een beetje afkomt voor de feestdagen. Fijn weekend! Groetjes, Marjet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oeps....beetje laat zie ik.
    Maarre die doe je gelukkig niet weg zeg....
    Ze zijn zo mooi en nog speciaal ook zo van de familie.

    Ben benieuwd hoe je nu de kerstsfeer gaat maken.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Lia,

    Wat een prachtige versiering haal jij zo ff ies van je zolder, het is daar echt een schatkamer!
    tsja en het dilemma van geen boom, het is dat ik het nog niet kan maken, vanwege de kinderen, maar anders zou het voor mij ook niet echt hoeven, het is elk jaar weer een heel gedoe om die boom ergens kwijt te kunnen, en meestal moeten er een aantal spullen weer naar boven verdwijnen...

    met mijn vader gaat het niet echt goed, afgelopen donderdag en vrijdag weer naar het ziekenhuis geweest, maar we schieten nog niet heel veel op, er zijn al allerlei onderzoeken geweest, en hij mankeert heel veel, in een aantal maanden is hij nu 16 kg afgevallen, dus dat is niet echt goed, maar er word nu eindelijk wel wat beter gekeken, ook naar de medicatie waar hij zo beroerd van werd, dat word nu afgebouwd en een ander middel met minder bijwerkingen weer gegeven, dus ach het is afwachten, maar het is wel een hele zorg...
    lief dat je er naar vraagt..

    Nog even wat anders, over de sneeuw, dat moet je met een code doen, maar die kan ik je wel mailen, maar niet hier neerschrijven, dat html codes pakt ie niet.
    dus als je me even een mail stuurt, zal ik het even naar je doorsturen
    rba.veenema@chello.nl

    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,
    ooh wat mooi deze zilveren versieringen,en al zo oud (en gelukkig nog heel),daar moet je echt heel zuinig op zijn.En geen boom dat zou hier niet gaan,de kinderen (en wij) vinden het nog geweldig om bij de 'kerstboomboer' op het land een boom uit te zoeken,is toch een soort traditie geworden.Ben benieuwd wat je gaat doen,geen , 1, of 2 bomen??
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi die kerstversiering. Ik moet binnenkort gaan ruimen in mijn ouderlijk huis ben benieuwd wat we daar dan nog tegenkomen. Echt geen boom? Ik zou niet zonder kunnen moet alleen nog even bij mijn man peilen of hij er moeite mee heeft als het er twee gaan worden of toch misschien drie? Niet hele grote, beetje klein hoor.... Eerste kerst in ons nieuwe/oude huis moet toch bijzonder worden.
    Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog. Ga je zeker volgen. Tot ziens!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lia , is het niet leuk dat als je de kerstversiering tevoorschijn haalt je weer zulke fijne herinneringen naar boven haalt ?
    Wij hebben ook nog wat van die oude uit het begin van ons huwelijk en dat was vorige week 47 jaar geleden ,haha (baas boven baas)
    lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hi lia, nog even over -onze- etalages? ik heb daar helemaal de vrije hand in. ik bedenk meestal iets voor de etalage, haal zelf ook de decoraties (meeste komt gewoon uit mijn huis en bij onze mannenwinkel) de poppen kleden mijn collega en ik samen aan. dan ben ik weer degene die de etalages kloppend maakt. de puntjes op de i zeg maar. heel fijn hoor dat wij daar helemaal vrij in gelaten worden. Gelukkig is mijn werkgever ook trots dat zijn etalages er altijd heel vezorgd uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia, leuk dat je even kwam buurten.. En dat je niet leuk op een foto zal staan valt vast wel mee...
    Ik vind mezelf hier ook niet echt helemaal top op staan...maar een ander let vaak op andere dingen dan waar je zelf op let..ik vind mijn haar hier veel te strak naar achteren zitten bijvoorbeeld....ach ik weet ook wel slaat nergens op...hahaha...
    Fijne dag nog.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. He dat kan niet hoor geen boom!!!
    Je moet toch ergens de ballen in hangen,zou zonde zijn van die mooie kerstballen.
    Fijne dag nog ,Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hahahaha... dat wordt dus gewoon een boom of je moet op vakantie gaan, met zulke prachtige ballen, is dat toch genieten, stiekem jaloers spaar ook oude en natuurlijk oude uit het ouderlijk huis, maar zie bij jou ballen liggen die hier ook moooi.....

    Dank voor je reaktie op Stars, hoewel ik wel een jongen en een meisje heb, maar dat kun je natuurlijk niet weten. ahahaha...

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig he dat oude feestspul. We willen je graag een award geven. Kijk even op ons blog
    groetjes Mieke en Annebeth

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia,

    Zou je even op mijn blog willen kijken?

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  35. iK HEB EEN aWARD VOOR JE ALS JE WILT?
    KIJK MAAR EENS

    http://memoiatelier.blogspot.com/2009/11/award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig die oude kerstballen, wees daar maar heel zuinig op. Wat leuk dat je ze al die tijd hebt bewaard. Ik zoek ze nog wel eens op rommelmarkten, maar je ziet ze niet zo heel erg veel. En ik ben benieuwd of je nog van gedachten veranderd voor de kerst; wel of geen boom. Ik denk het ook elk jaar, maar uiteindelijk staat ie er dan toch weer (manlief wil perse een boom).
    Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Liebe Lia,
    der Christbaumschmuck sieht herrlich aus. Ich liebe alte silberne Kugeln.Da bin ich schon richtig gespant auf deinen Weihnachtsbaum:o)))
    Ganz liebe Grüße und bis bald,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia