zondag 22 november 2009

Van de sloop….

 

 

DSC08462 

We zijn al weer een beetje begonnen met het opknappen van de boven verdieping. De overloop van de zolder is nu klaar, evenals de trap van boven naar de zolder. En zijn dus aangekomen op de overloop. Daar zitten van die boarddeuren naar de slaapkamers, die er niet uitzien. Sommige zijn wat bollig en lelijk, dus we gaan daar 4 vlakdeuren inplaatsen, net als in de gang. Gisteren hebben we de deuren gehaald.

Er zit veel werk aan, maar dat heb je natuurlijk met oude deuren. Ze zijn ook zo smal, dat ze vroeger ook als kastdeuren werden gebruikt. En dan werden ze betimmerd met een plaat zodat ze het niet hoefden te schilderen. Maar die plaat werd dan behangen net  als de muur.

DSC08461 DSC08459DSC08463 DSC08464

Het is een hele klus voor Jan, maar hij kan natuurlijk niet wachten en is al met de mooiste deur begonnen. Dit is de deur voor de inbouwkast op de kamer van mijn zoon. Het scheelt natuurlijk wel dat hij schilder is van beroep, en dit gewoon ook nog eens leuk vind om te doen.

DSC08458 

Dit zijn 2 deuren van een kast. Wat we hier mee gaan doen zeg ik even niet. Daar kom ik t.z.t op terug.  Maar we wisten het meteen toen we ze zagen op MP.

Het kan nog wel even duren want het word weer een drukke tijd.

DSC08457 

 

Fijne week allemaal.

Lieve groet Lia

32 opmerkingen:

  1. Wat is dit GAAF!!!!!! dit is heel veel werk maar dan heb je ook wel iets heel moois, joh dit gaat er echt heel faaf uit zien en word al het werk beloond, leuk hoor.

    Heel veel succes met het klussen en verbouwen en het word prachtiog, groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super deuren...mooi hoor!!!
    Wordt vast een pracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooie deuren, ik hoop ze hier ook ooit eens te kunnen vervangen.
    Veel succes maar met zo'n handige man moet dat wel lukken.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia, wat een prachtige deuren en wat een werk zal dit zijn om ze op te knappen. Voordeel is natuurlijk wel dat je een huisschilder heb en het resultaat zal prachtig worden. Ben benieuwd wat je met de overige twee deuren gaat doen.
    Fijne dag en groetjes, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super deze deuren !! prachtig, en vooral als je ze zelf zo mooi kan opknappen, worden het echt "jullie" deurtjes :-)
    de laatste 2 deuren, mmmmm ja ensuite deuren ??
    ben benieuwd !
    Succes met klussen !
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super deuren, hier heb ik overal deuren weggehaald, en alles afgebrand, een hele klus maar in de zomer vond ik dat niet zo erg. Ben benieuwd hoor!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lia, wat een gave deuren hebben jullie weten te bemachtigen. Echt mooi joh !! Je moet maar denken het is nu flink wat werk, maar daar krijg je straks iets moois voor terug. Dat weet ik zeker.
    Succes met het opknap werk.

    ♥ Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow wat een heerlijke verbouwing zeg,wij willen ook graag andere deuren in de toekomst,ben reuze benieuwd als jullie klaar zijn hoe het eruit ziet en reuze nieuwsgierig naar de deuren van Marktplaats,ehmm ik zit van alles te bedenken wat je ermee kunt doen haha,goed ik wacht geduldig af,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie deuren! ben heel benieuwd naar het resultaat. wij zitten ook te denken om oude deuren te gaan kopen voor op de overloop.
    veel succes met opknappen! groetjes jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig zeg! We zijn nu druk met de slaapkamer van mijn dochter en ik zat ook al naar de deuren te kijken... het zijn van die standaarddeuren, niets moois aan. Ik zou het wel mooi vinden om daar ook oude deuren in te plaatsen, maar mijn man is geen schilder en hij vindt het ook niet echt leuk om te doen ha ha!

    Succes met alles!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hmm..dat gaat vast heel mooi worden!
    succes!

    groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zooo top als je dat allemaal zelf kunt doen, echt mooie deuren...hmm en die andere deuren heel benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,

    Op zich al geweldig dat je de juiste deuren hebt kunnen vinden. En inderdaad nog wel een super klus natuurlijk, maar met zo'n handige schilder in huis gaat dat helemaal goed komen. Ben er benieuwd hoe het allemaal gaat worden. En ook het project met de overige twee prachtige deuren. Veel succes met het opknappen, en wij wachten geduldig af.

    groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk zo'n man met gouden handjes en dan ook nog eens de tijd! Dat gaat natuurlijk allemaal weer supermooi worden, ben benieuwd wat je met die laatste deuren gaat doen, gebruiken als luiken? Ik kan het gewoon niet laten om alvast te raden! Heel veel succes, vooral aan je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia, ik heb alweer heel wat posten van je gemist!
    Die deuren gaan prachtig worden, weet ik nu al!

    En wat leuk dat jullie ook zo met muziek bezig zijn, wij luisteren ook graag een plaatje of mooie muziekdvd en inderdaad gaat dat automatisch over op de kids.
    Semmie was net 3 en die stond met een microfoon voor de tv keihard Anouk na te zingen, dat zijn prachtige momentjes!
    Voor de verjaardag hebben we nu een karaoke soundmachine gegeven en ze vinden het geweldig!

    Ik ben zaterdag naar Ilse geweest en hoorde dat jij Vrijdag was geweest, jammer dat ik je ben misgelopen.
    Wat een prachtig huis hé?

    Groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lia,
    Wat een genot, een schilder in huis! Die zou het toch druk hebben bij mij. Afgelopen zomer verhuisd en voor die tijd alles laten schilderen (kost een kapitaal!) zou ik allemaal andere leuke dingen voor kunnen doen. Mooie deuren hoor. Ik ben ook aan het zoeken naar twee mooie oude deuren. Heb nog niet precies gevonden wat ik zoek. Wil ze gebruiken als hoofdeind voor mijn bed, en jij...? Ben benieuwd.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk!! Ik weet er alles van het is een hele klus, maar oude deuren zijn wel echte sfeermakers! Ik heb er zelf ook 3 opgeknapt hier. Geeft wel een goed gevoel hoor, als ze er dan inhangen!! Jan.. succes en geniet maar van deze leuke klus! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. zo mooi zulke deuren!!! super!
    ik ben zeer benieuwd wat jullie met die twee gaan doen...we wachten af!!!

    fijne week

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig die deuren zeg! En wat een werk, om ze helemaal naar je zin te krijgen, maar dat komt natuurlijk helemaal goed, met een man die schilder is! Ben heel benieuwd wat er met die twee deuren gaat gebeuren, je maakt het wel spannend hoor! Jij ook een fijne week, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het wordt vast helemaal geweldig. Heerlijk als je zoveel zelf kunt en die deuren worden vast plaatjes!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hai Lia,ik heb weer even genoten van jou laatste blogs hoor en de bijbehorende foto's.
    Die deuren zijn helemaal top,die gaan vast prachtig staan in jullie huis!
    En van de kerstballen blog heb ik ook genoten. Ik zie inderdaad hier en daar ook al kerstdingen voorbij komen in blogs maar ik probeer me nog even in te houden....nog even..
    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke uitdaging om de deuren weer helemaal puntgaaf te maken! Het geeft echt iets extra's te weten dat deze deuren een heel stuk geschiedenis met zich meedragen, succes met het opknappen!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Wat een mooie paneeldeuren! Ik ben heel benieuwd hoe jullie zolderkamer er straks uit ziet.

    Groetjes van Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat gaat er heel mooi uitzien bij jullie! En die twee kastdeuren zijn inderdaad prachtig.
    Wat een geluk dat je man schilder is en houdt van dit soort klussen. Die van mij heeft al jaaaaren geen verfkwast in zijn handen gehad. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo liebe Lia,
    was sind das für schöne alte Türen.
    Wo kommen die hin????
    Ich liebe solche alte Sachen und ..das lässt mein Herz immer gleich höher schlagen!!!!!
    Ganz liebe Grüße,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo zeg wat een fans hier....maar ja je hebt dan ook prachtige deuren gevonden.
    Klus ze maar rustig aan hoor.....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je maakt me wel nieuwsgierig wat er met die 2 deuren gaat gebeuren, het wordt in ieder geval vast heel mooi. Ik wens jullie veel klus-plezier....

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jullie zullen er best wel weer iets heel moois van maken . Gniffelen maar jullie , in onszelf gissen wij allemaal wel denk ik .
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wow wat geweldig. ik ben nooit jaloers maar als iemand een handige man heeft kan ik diegene wel echt benijden zeg. het wordt vast prachtig
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo jullie laten er geen gras over groeien. Maar met een schilder in huis gaat dat helemaal goed komen! Wat is dat toch, die hang naar vroeger. Het lijkt er op dat vroeger alles toch echter mooier en beter was. Is ook mijn mening, hoor!Ik vraag me wel altijd af, hoe mijn dochter, nu 35 jaar, daar later over denkt. Misschien valt die wel weer helemaal in zwijm voor de tegenwoordige, gladde, strakke deuren, huidige wat kille architectuur en moderne interieurs. Dat heb ik ook altijd met muziek. Toen de Beatles er pas waren, hoor ik mijn moeder nog praten over 'die schreeuwlelijken'. Wanneer je ze nu hoort, zijn het gewoon schitterende songs....gewoon hele nette jongens. Je zou willen dat je gewoon over zo'n honderd jaar je hoofd weer even boven de aarde uit zou kunnen steken om een vergelijk te maken. Rare gedachte eigenlijk en dat bij het zien van een aantal oude deuren. Maar ja, de wereld draait door en wij zitten er gelukkig nog middenin om er volop van te genieten. Hi, hi, ze zien maar over honderd jaar!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hihi, ik vind het stukje van Marja hierboven erg leuk, dat vroeger alles beter was...zelf heb ik die leeftijd van rond de dertig, maar ik hou al jaren van deze stijl die jij ook zo mooi vind. De deuren vind ik een plaatje! En ik ben erg benieuw wat voor moois je van de twee deuren gaat maken!

    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Tjonge die deuren vormen inderdaad een uitdaging. Maar met een man als schilder worden ze vast prachtig.
    Fijne week! Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia