zondag 1 november 2009

Hond en huis

 

Wil jullie even laten kennis maken met Kyra. De hond van mijn zoon en schoondochter. Het is een Samojeed, en het is een dotje hoor. Al moet ik er zelf niet aan denken met al die lange witte haren. Maar kan me ook voorstellen dat iemand die groot gebracht is met honden er zelf ook een wil.  En aangezien haar ouders ook zo’n hond hebben en dus uit ervaring weten wat het voor soort is was de keuze gauw gemaakt. En als je dan een goede manier hebt gevonden dat het ook daadwerkelijk kan, ja dan moet je dat ook maar doen.

 

kyra (4) 

Het is echt een lieverd, die meteen mijn zoon mist als hij even naar binnen loopt.

 

kyra (2) kyra (5)

kyra (6) kyra (3)

En dan zal ik ook meteen even laten zien waar Kyra met zijn baasjes gaat wonen. Trots , ik. Ja natuurlijk……

 

DSC08268 

Fijne week allemaal.

Groetjes Lia

36 opmerkingen:

  1. Hoi Lia

    tis idd een dotje zeg, wat een hoop haar en idd moet er ook niet aan denken ondanks dat ik 2 cockerspanielen thuis heb lopen en 4 katten haha.
    Maar snap dat ze helemaal verliefd erop zijn.

    En jij , mag jij zo nu en dan oppassen?

    Fijne zondag

    Lieve groetjes Caby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een erg mooie hond, die vast van grote afstanden lopen en van zwerven houdt. En dat haar, ach daar heb je toch een stofzuiger voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh Lia, wat een schatje, die lieve dromerige oogjes daar wordt een mens toch blij van. En wat een mooi huis, ik kan me voorstellen dat je daar supertrots op bent. Ik wens ze heel veel geluk met Kyra.
    Gaat het al wat beter met je?
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,

    Wat een mooi huis waar je zoon en schoondochter gaan wonen! De hond ziet er ontzettend lief uit. Echt zo'n knuffelhond! Wij hebben zelf ook geen hond of kat, maar geniet altijd enorm van de huisdieren van anderen.

    Fijne zondag!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je er weer even bent. Hopelijk gaat alles redelijk, of nog liever goed met je.
    Kyra.....tja dat is een verhaal apart, die heeft namelijk direct mijn hart gestolen.....
    Wat een mooi en lief dotje is dit.
    Knuf voor haar en fijne dag voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje! oooh zo lief, het is net een klein beertje! ;) Mijn kids zagen je foto's en stonden over mijn schouder mee te kwijlen...hi hi hi!

    En natuurlijk ben je supertrots op je zoon en schoondochter, wat een superleuk huis!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben helemaal week van de honden foto's....wat een scheetje!!!!
    En wat een lief huis krijgen je zoon en schoondochter. Echt een plaatje.
    En prachtige natuurfoto's stonden er in je vorige blog's.
    Denk goed aan jezelf en doe rustig aan he?
    Liefs,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohh...wat een schat is die kyra zeg! wat een mooie witte hond, wat zal je daar lekker mee kunnen knuffelen"-)en hij krijg een heel mooi plaatsje...

    knuffel van Jeanette..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een poepie... En je zoon krijgt een mooie woning zeg!

    Groetjes.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh! wat een schatje zeg.
    Dat witte wollige haar.
    De foto's zjn echt schitterend.

    Groeten, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een schatje, die moet ik niet laten zien hier anders lopen er straks weer een stel kinderen te zeuren een week lang...echt een poepie maar ik moet ook niet denken aan die lange witte haren ....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig, een wit bolletje wol. Ik heb nog steeds zoveel bij te lezen dat ik veel van je posts van de laatste tijd nog niet gelezen had. En daardoor ook de post over je weke delen reuma. En dan meteen daarna je post over je wandeling waarin je toch weer de boel bij elkaar pakt om te genieten van de dingen die heel dichtbij zijn. Knap van je, want ik kan me voorstellen dat pijn niet makkelijk is om altijd mee te leven. Ik hoop dat je veel kunt genieten van de kleine dingen in je leven want eigenlijk zijn die gewoon het meest waardevolst.
    groetjes en een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke hond zeg, heeft echt zo'n trouw koppie. Wat fijn dat je zoon en schoondochter een leuk huis hebben gevonden, mag jij (voorzichtig) helpen met inrichten en stylen als het zover is?
    Hoop dat je medicatie het dagelijkse leven inmiddels al wat makkelijker heeft gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatje..... Leuk hoor dat je er zo af en toe op mag passen.
    En het huis ziet er geweldig uit, geen wonder dat je trots bent.

    Groetjes, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk hond, aaaagh blijft altijd zo aandoenlijk!

    He zulke huisje staan ook in Lochem heel leuk!

    Ben dol op jaren dertighuisjes.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ahhh, wat een schatje, het is net een mini-ijsbeertje! En ze krijgen een prachtig huisje hoor!

    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOOHHH wat een scheetje, echt zo lief en onschuldig (nog), komt ook omdat ie zo wit is denk ik.
    Ik hoop dat het allemaal weer wat beter gaat met je....

    Groetjes en liefs
    Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooohhhh Lia, wat een dotje van een hond, om verliefd op te worden. Mooi huis heeft je zoon en schoondochter, waarschijnlijk achter nog een heerlijke tuin waar deze lieve Samojeed heerlijk zijn energie kwijt kan. Leuk dat we even mogen mee genieten. Gaat het al wat beter met je? Hoop het van harte, sterkte met alles.

    groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, wat een snoepie, die Kyra. Zou em zo willen hebben! Maar inderdaad, als we aan die lange witte haren denken, brrrr, wat een werk!
    Het huis van je zoon en schoondochter is prachtig!
    lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What a sweet gorgeius puppy!
    happy november, Lia
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,
    oooh wat een schatje,daar word je toch meteen verliefd op. En dat huisje dan, ook al een plaatje. Geniet maar lekker van alles en hoop dat het weer wat beter gaat met je.
    Fijne week,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schatje is Kyra, ik laat deze foto hier maar niet zien want dan kan ik me weer gaan opmaken voor een smeekbede van 3 kinderen. Ik zie een hond niet zitten al vind ik het bij een ander altijd wel heel gezellig.
    Ze krijgt een prachtig nieuw (t)huis.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Wat een schattepetatje is dat hondje, om op te vreten.
    Vandaag hebben wij het hondje van mijn moeder in laten slapen, heel verdrietig, maar beter voor het hondje en voor haar.
    Het is zo verdrietig om te zien hoe je oude hondje aftakelt en bijna niets meer kan, ze was ruim 16 jaar bij ons dus we mogen dankbaar zijn dat we haar zolang bij ons hebben gehad.
    Het hoort bij het leven zullen we dan maar zeggen, maar wat is het dan leuk om zo'n schattig pupje te zien... dat kriebelt toch wel.

    Bedankt voor je leuke berichtje, tja, het is wat vroeg om de winterplaatjes er op te zetten, maar ik had geen mooie foto's van de herfst en heb nu geen tijd, zoals je weet, om foto's te schieten dus toch maar een winters plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een schatje die Kyra. Heerlijk dat je zoon en zijn partner zo'n mooi huisje krijgen, als het je kinderen goed gaat, gaat het jou ook goed! Veel liefs en alle goeds, L.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige hond zeg !!
    Leuk huisje heeft je zoon ook gekocht, dat wordt weer
    klussen zeker ?

    Ik hoop dat het met jou ook weer wat beter gaat ,vervelend als je steeds tegen je grenzen aanloopt .
    Ik heb zelf ook jaren spierklachten en vermoeidheid gehad en dat gaat nu weer iets beter maar ik loop er tegen aan dat ik steeds zoveel dingen heb . De beide meiden zitten in hun laatste schooljaar en moeten dus weer kiezen en als ouders kost dat dan ook extra tijd.
    Cursussen op m'n werk waar je aan mee moet doen net als de klinische lessen , dan heb ik nog toneel wat in deze maanden druk is en ga zo maar door ...............
    Eigenlijk ben ik ook wel een typetje die van activiteiten houdt maar het is toch net dat als je ouder wordt het allemaal wat minder gemakkelijk gaat en je meer tijd voor jezelf nodig bent.

    Nou , ik wens je in elk geval sterkte met je klachten
    fijne dag nog en tot de volgende keer
    hartelijke groeten van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dear Lia, your dog is beautiful and so cute ! I wish you a lot of happy days and a long life for him ! Greetings from Germany from Eve

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia, wat een prachtige foto van de hond.Nou.. hondje. En je zoon en schoondochter gaan in een prachtig huis wonen, hier hebben wij ook tot twee keer toe naar zo`n type woning gekeken. En wat betreft mijn inkopen voor het atelier. Ik sta (nog) niet ingeschreven. Het is hobbymatig, en een deel daarvan gaat naar het goede doel.
    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. aah, wat een dotje! kan me heel goed voorstellen dat ze niet zonder kan, kan ik namelijk ook niet, maar we moeten nog even geduld hebben tot ze mee naar huis mag. en wat een prachtig huis waar ze gaan wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia , kan me voorstellen dat je denkt : wat is dit nou .........

    Je las in m'n vorige reactie al een beetje de reden en na een gesprekje op school gisteravond waarin de jongste toch slechter presteert dan we dachten omdat ze te gemakkelijk is maar wel beter kan , dacht ik :" daar moeten we toch meer tijd aan besteden en ik zit soms achter de computer terwijl de kinderen iets vragen en hoor mezelf dan zeggen .........even wachten hoor , nog even deze reactie plaatsen "

    Hoe leuk het bloggen ook is , soms moet je ook eerlijk naar jezelf kijken en weer zien wie je bent ipv wat je doet en daarin ben ik mezelf de laatste tijd tegen gekomen .
    Klinkt wat zwaar misschien maar ik denk dat dit soort dingen loslaten ook juist weer groei geeft , ondanks het feit dat ik het ga missen .
    Nou , ik hoop dat je me snapt maar nog meer hoop ik dat jij je draai weer vind in je lichaam dat nu even niet doet wat jij graag wilt .

    veel liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hé deze post had ik gemist.. het huis had ik natuurlijk al gezien maar de hond nog niet en die is toch ook zeker de moeite waard, wat een heerlijk beestje! Succes bij het met elkaar eigen maken van het huis van zoonlief en vriendin! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Liebe Lia,
    mein Gott, ist der süß.
    Habe ich das recht verstanden er ist von deiner Schwiegertochter!?
    Am liebsten würde ich ihn gleich zu mir holen...so ein niedliches Tierchen.
    Deine Musik im Hintergrund ist klasse!!!
    Ganz liebe Grüße und bis bald,
    Elke.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schat, daar kun je je best een middagje mee vermaken volgens mij!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Lia, ik geniet steeds weer van je verhalen en je prachtige foto's.

    Even nog een tip, je woont in de buurt en het is helemaal ook jou stijl. De Potstal, Valburg heeft open huis dagen, ook de prive dueuren staan open, echt de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een lieverdje, en zo mooi wit.
    En dat huisje is echt een plaatje.
    groetjes
    trudette

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ach wat een klein dotje !!
    daar zou ik me best mee vermaken hihi
    en wat een leuk huis zeg, daar kan je iets heel gezelligs van maken, maar denk dat, dat wel gebeurd :-)
    Hoe is het verder bij jou ? kan je, je draai weer een beetje vinden en slaan de medicijnen een beetje aan ??
    denk aan je hoor, groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hoi hoi
    wat een poepie, ik ben ook zo gek op honden . Ik ben moet ik eerlijk bekennen niet zo'n kattenmens. En wat krijgt dit poepie een mooi huisje.
    Ik hoop dat het verder goed met je gaat, en de medicijnen aanslaan.
    Geniet maar van het schatje.
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia