dinsdag 24 februari 2009

De tuin op de schop. Deel 1




We zijn afgelopen zaterdag begonnen met het veranderen van de voortuin.
Er waren wat bomen die niet mooi meer waren, en vorig jaar was er een omgewaaid door de storm. Ja, en dan............
Meteen maar aanpassen aan een andere situatie.
Toen mijn moeder in een rolstoel terecht kwam, was het echt niet te doen om via dit leuke kromme pad binnen te komen.
En de huizen aan de overkant worden binnen enkele jaren gesloopt, en dan weet je ook niet wat er tegenover je komt.
Dus komen er leilinden te staan, en om de tuin heen komt er een beuken haag.
De buxus ga ik allemaal netjes verplaatsen, en natuurlijk de pluim hortensia's en de annabellen ook.
Het is nog een heel gedoe, en ik heb er geen hekel aan.
Maar ja, ik hoef dan ook niet die oude bomen te rooien, en de kar vol te gooien.
Ik houd jullie op de hoogte.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Lia, heel wat werk aan de winkel, maar het is wel lekker om in de tuin bezig te zijn.
    Ik vind het zo ook heel mooi, maar begrijp dat je het anders wil. Gelukkig krijgen de hortensia's en buxussen een ander plekje in je tuin. Oh en die Anabellen die zijn ook zo mooi.
    Veel tuinplezier en ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de tuin is al zo mooi. En dan bloeit het meeste nog niet eens. Maar leilinden zijn idd prachtig en goed tegen zon en inkijkers.
    Ik ben benieuwd.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,

    Wat een mooie tuin.

    Met leilinden en een beuken haag creeer je heerlijk wat privacy. En het zien er in de wintermaanden ook prachtig uit.

    gr Mel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,
    heerlijk om zo al in de tuin bezig te zijn.
    Mijn man gaat in het weekend het terras schoonspuiten met de hoge druk, want dat is hard nodig.
    Succes, en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hee wat leuk, wij hebben ook leilinde voor het huis, met een beukenheg en buxusvakken !!
    ben benieuwd wat jullie van de tuin maken, wat heb je trouwens mooie bestrating !! prachtig die klinkertjes..
    enne maak je ook mooie kransen van de annabellen ? in een minuut of 10 een mooie volle krans, waar je lang van kan genieten !
    Ik ga je tuinstory volgen hoor !
    Groetjes en succes
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia,ik kom regelmatig je profielfotootje tegen op verschillende blogs dus nu je blog maar even checken!Je tuin lijkt wel wat op de mijne met veel buxus,hortensia annabelle en kronkelpaadjes.Jammer genoeg heb ik geen plaats voor leilinden want die zijn prachtig.Ben benieuwd naar tuin op de schop deel2, ik ga je volgen!Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia